lpg dacia duster

• alfons

hallo

na een paar keer bij dealer langs te zijn geweest

hoe het zat met onze lpg inbouw

voor onze duster 4x2 hebben wij te horen gekregen

dat wij 5 - 9 de auto kunnen brengen naar de dealer , 7 -9 wordt de lpg installatie ingebouwd:D(tu)

en dat hij dan 8 - 9 weer opgehaald kan worden

gr alfons)B

• Lien78

De mijne staat er vandaag en morgen voor inbouw. Ben erg benieuwd!!

Heb nu een superluxe Clio mee, met cruise control erop en al. Nog nieuwer dan m'n Daas. Wel even wennen, die lage instap en kleine kofferbak. ;)

• aan het gas

Sinds gisteren rij ik op gas met m'n duster.

De vulopening zit mooi naast de benzinedop.

Het knopje voor het omschakelen zit op het dashboard (bij de zekeringkast).

Ben nu erg benieuwd naar het verbruik!

• Lien78

Vanmiddag m'n Duster weer opgehaald, en de eerste kilometers op gas erop zitten. Heb even gelijk getankt (ze hadden er voor 5e gas in gedaan daar) en er kon iets van 44 liter bij. Voor 26 euro tanken is toch een heel eind leuker dan steeds 60 euro af te moeten tikken. ;)

Ik heb het idee dat hij stiller is boven de 110km/u, ligt dat aan mij of hebben anderen dat ook?

Ook hier de vulopening netjes onder het tankklepje en de schakelaar zit hier zoals standaard: rechtsboven mijn pook. Prima plek, daat kan ik er makkelijk bij en hij zit niks in de weg.

Ik heb ivm. lange benen liever niks op de schiune kanten links van het stuur zitten; dan raak ik 't met instappen wellicht.

• ger 52

sinds kort lpg in de auto. woensdag en donderdag vanuit het westen naar het oosten van het land gereden, veel snelwegkilomterd. gehouden aan de snelheden en het gebruik was iets zuiniger dan 1 op 10. Valt mij reuze mee, Helaas laat een lege tank maar maximaal 53 liter toe. en dat schijnt binnen de tolerantie te liggen.

Wel een keer iets vervelends meegemaakt toen op een rotonde mijn stuurbekrachtiging uitviel, vermoedelijk sloeg de motor even af. Deze sloeg onmiddelijk weer aan, alle ledjes gingen branden, terwijl even daarvoor het rode lampje aan het branden was. Overigens gaat het rode lampje al branden als er zeker nog 25 liter gas in de tank zit. Hoewel deze metertjes niet als nauwkeurig te boek staan, is dat wel heel snel.

• DerRudy

Zie onderstaande informatie:

Re: wie heeft er al een duster op gas? Gepost door: DerRudy ()

Datum: 28 augustus 2010 10:30

@Ger 52,

Het niveaumetertje (de ledjes) dienen (software matig) afgesteld te worden aan de inhoud van de tank, het gasinbouw station heeft waarschijnlijk dit vergeten.

Dus neem even contact op met het inbouwstation.

mgr

Ruud

Voor het afslaan zie onderstaande informatie:

Re: Motor slaat af bij Airco aan en LPG Gepost door: DerRudy ()

Datum: 30 juni 2010 08:45

@Maps,

Even terug naar het LPG inbouwstation, vaak zijn de slangetjes die van de injectors naar het inlaatspruitstuk lopen te lang, daardoor knikken ze en is de druk niet goed.

Deze druk kunnen ze meten en afstellen, en “Meten is Weten en Gissen is Missen”.

Uiteindelijk was dit voor mij DE OPLOSSING.

mgr

Ruud

• alfons

Hallo

vamiddag was onze Duster weer terug

even getankt voor 29 euro ( 47,60 liter)

als leenauto was er een zeer luxe renault megane met alles erop en eraan

groeten

• HenkM

“Mijn” plekje voor de LPG schakelaar:

• HenkM

Het gat waar aanvankelijk de LPG schakelaar zat is nu opgevuld:

Op de originele plek zit nu een USB lader.

• Allard

Zijn er al wat meer gegevens bekend wat het verbruik betreft?

Ik denk eraan om ook een lpg installatie in te laten bouwen.