Het is al meerdere keren genoemd op het forum: het verbruik hangt ergens rond de 1 op 10.
Dat is ook normaal voor dit type motor, de 1.6 16v.
Hoe jullie een gemiddelde halen van 1op 10 of 1 op 11 is mij een raadsel.
Het is niet zo dat ik rustig rijd, maar trek wel rustig op en met niet meer toeren als 3500.
Het gemiddeld wat ik haal met minimaal 60% snelweg kilometer en niet harder als 110km/h is 1 op 9.
En dit ook nog met cruise controle.Ga ik 120 km/h rijden dan stop het bij 1 op 8.5.
Duster 1.6 16v 4x2 met lpg, en 7500km gereden.
Robert
Beste lezers, zoals elders aangegeven op het forum, rijd ik nu 4 maanden met veel plezier en tot tevredenheid met mijn Duster 4x4. Auto is geleverd met eurogasinstallatie met een ‘donut’tank in de kofferbak. Ik heb nu 7000 km erop zitten waarvan ongeveer 6000 op LPG.
Wat mijn opvalt tov mijn vorige lpg installatie in mijn vorige auto (fiat stilo bestel met GasFX install), is dat de eurogas mijn inziens wat onnauwkeuriger de inhoud aangeeft. Het rode lampje is niet even consequent vwb wanneer ik op het minimum zit.
Op zich is dit geen probleem want ik ben gewend om te rijden op km,s.
VWB verbruik LPG:
Het allerzuinigst was 1:10,5. Maar dan wel met max. 100, rustig optrekken, uit laten lopen ed. ofwel het nieuwe rijden.
Afgelopen maand met alle gladheid meer 4x4 gereden en verder best sportief met hogere snelheden en pittig optrekken kom ik tot ongeveer 1:8,6, met een hoogst verbruik van 1:8,4.
Deze auto loopt wel een stuk minder zuinig dan mijn fiat maar daar staat tegenover dat ie een klasse lager ligt in de wegenbelasting.
Storingen: 1x is de LPG installatie uit zichzelf overgesprongen op benzine terwijl er nog meer dan 50% in de gastank zat.
Kreeg hem niet meer op gas totdat ik een keer opnieuw heb gestart en blijkbaar eea heb gereset. Verder geen problemen.
Duster is de best!
Nu maar hopen dat de LPGprijs weer snel gaat zakken
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?