Robuust Pack voor Duster

• Bernard

@Geinponem:

Heb jij eind juni je Duster besteld en deze eind augustus al binnen ?

Ik heb mijn Duster begin juni besteld en net te horen gekregen dat het nog 3 weken gaat duren voordat ik hem kan ophalen. Dat is dus een levertijd van 4,5 maand ……..

Bernard

• Geinponem

Bernard Schreef:

——————————————————-

> @Geinponem:

>

> Heb jij eind juni je Duster besteld en deze eind

> augustus al binnen ?

>

> Ik heb mijn Duster begin juni besteld en net te

> horen gekregen dat het nog 3 weken gaat duren

> voordat ik hem kan ophalen. Dat is dus een

> levertijd van 4,5 maand ……..

>

> Bernard

Ik had hem snel binnen inderdaad. Nog sneller zelfs dan vooraf was ingeschat. Ik ben op dit forum echter nog snellere levertijden tegen gekomen.

Ergens las ik dat dit te maken kan hebben met de gekozen uitvoering en kleur. Misschien kwam mijn bestelling net binnen voordat ze gingen beginnen aan een serie zwarte 4x2 Lauretes met Pack look uitvoering.

Overigens wordt het Pack Robuust er door de dealer op gezet. Dat kan de vertraging dus niet veroorzaken. Dat schijnt trouwens nog een behoorlijk tijdrovende klus te zijn.vandaar waarschijnlijk het hoge prijsverschil tussen bestellen bij dealer (incl. montage) en los bestellen.

• fokhorn

Ook hier eind juni besteld en bij de dealer binnen eind oktober.

• inge

Duitsland is echt wel goedkoper; maar als je het daar besteld en elders laat monteren; wat zou ongeveer de tijd zijn die daarvoor nodig is?

• adriaan van hoorn

montage is op een mooie voorjaarsochtend prima zelf te doen. kijk maar op de handleiding, die je kan downloaden van LZ parts. Scheelt je een vermogen en hou enkele honderden euro's in de knip.

• mcvjournaal

Alle info, foto's en handleiding voor het zelf monteren van het pack robuust vindt je hier:

http://mcvjournaal.wordpress.com/2010/12/17/montage-pack-robuust-dacia-duster/

Herke

http://mcvjournaal.punt.nl

• ton

heb ook dat pakket gekocht ben al drie keer terug geweest omdat ze los laten op de deuren ze passen niet goed blijft een klein reepje over waar vuil.water in staat en even een vorst erover en ja hoor weer los gelaten dus weer terug naar de garage

• Dustertje

Hallo D D Fans

Ik heb ook de wielkuipverbreders van pack robuust binnen via de dealer,deze wordt geleverd met voor elk deel een aparte handleiding.

Maar wat me opvalt is dat er stalen schuifklemmetjes bij zitten om de boel te monteren.

Ik vind dit geen goede oplossing want de kans is groot dat bij montage de lak van de montage ogen beschadigd en er roest vorming komt.

Ik ga dan ook op zoek naar een kunstof variant die in de vierkante gaatjes past en gaat klemmen als de bijgeleverde parkers erin worden gedraaid.

Maar ik heb nog even de tijd want voor de montage moet de temperatuur boven de 21 grd zijn.

Hans

• Dustertje

Hallo DD Fans

Ik heb zelf alleende wielkuiplijsten voor Duster bij de dealer gekocht , en deze waren 242,80 euro

Inclusief alle tekeningen en materialen.

Het enige wat ik zelf ga veranderen is de montage plaatjes voor de schroeven daar dit stalen clips zijn en bij het monteren de verf beschadigen.

In de vierkante gaatje passen ook nylon busjes die vast gaan zitten bij het in draaien van de schroeven.

En ik moet nog even wachten met monteren vanwege de temparatuur voor de montage,dat is minimaal 21grd.

Hans