Reservewiel overnemen voor 3 tientjes

• EricNL

Dag lieve mensen,

Bij de eerste bandenwissel neem je gewoonlijk 2 nieuwe banden omdat de DEBICA niet leverbaar zijn in ons mooie landje. Nou zijn DEBICA banden niet de stilste en beste banden, maar ook zonde om ze onder de auto (of voor LPG rijders in de schuur) oud te laten worden. Laten we in dit draadje contact met elkaar opnemen om de ongebruiktte banden uit te wisselen zodat ze gewoon opgereden kunnen worden.

Hiermee wilde ik zelf graag beginnen, wie wil zijn ongebruikte reservewiel omruilen met mijn gebruikte voorwiel (+/-) 2 mm profiel, in de omgeving van Lelystad. Ik geef je 3 tientjes voor je DEBICA. Mijn oude voorwiel voldoet nog prima als reservewiel! Mail me!

Groeten!

• Frank_

Leuk initiatief en ik had graag van je aanbod gebruik gemaakt ware het niet dat ik barum banden heb.

Hopelijk slaat je initiatief aan!

Groet,

Frank

• Ron

Hallo,

Ik denk dat diverse Dacia's met verschillende ‘sloffen’zijn uitgerust. Onze Sandero heeft Michelin banden. Het is volgens mij maar net welke banden op een bepaald moment goedkoop ingekocht kunnen worden door de dealer.

Groeten

• toine60

Ron,

Niet helemaal waar. De MCV en de Sandero zijn met Debica's afgeleverd. Sinds een jaar, zie hiervoor diverse draadjes, is de Sandero met Michelin afgeleverd.

Eric, een prima initiatief. Ik hoop dat je succes hebt.

• Mark L.

Mijn MCV stond bij aflevering toch op banden van het merk Barum.

• Nick

Hoi,

Deciba zomerbanden 185/65R15-T-88 type Pasio zijn gewoon te bestellen bij de grotere banden jongens

Ca.45 euro

Groet,

Nick

• DirkW

Leuk voorstel!

Mijn eerste MCV kreeg bij de 60.000 km beurt bij de dealer wel twee nieuwe Debica voorbanden. Misschien had de dealer die wel over van auto's die gelijk al op andere banden zijn gezet, dat weet ik niet.

In mijn nieuwe MCV ben ik van plan om bij de 30.000 beurt te vragen om de voor- en achterwielen te verwisselen en dan bij de 60.000 beurt alle vier de banden te laten vervangen door Michelin's.

Ik woon in Zeewolde, Mijn resevewiel met nieuwe Debica band hangt in de garage en die mag je komen vervangen door de jouwe voor de door jou voorgestelde EUR 30!

Dirk

• dacialogies

Vandaag vond ik mijn MCV met Debica's 185/65R15 eronder op 3 poten… De vierde was plat en er zit een spijker in op een plaats die niet te “pluggen”is. (Aan de rand) Mocht er nog iemand een reserewiel over hebben, dan zou ik die graag overnemen, want de Debica is momenteel niet leverbaar en de andere drie banden zitten (na 49.000 km) allemaal nog op zo'n 4 mm. Dus zou ik graag mijn reserewiel met een hier te vinden “nieuwe” band gaan gebruiken. Alvast dank!! En wat een goed initiatief trouwens Eric.

• B@TO

@dacialogies

Kunnen ze geen binnenband meer plaatsen in je lekke band of is dat niet meer uit deze tijd?

• EricNL

Nee, in onze garage hadden we op speciaal verzoek van een klant een binnenband gemonteerd op een tubeless velg. Nou kwam die klant een dag of 4 later diezelfde klant weer met een slappe band en op zijn reservewierel terug. Sindsdien is voor mij duidelijk dat ik er nooit aan zal beginnen omdat ik niet de onzekerheid hebben wil dat ik onderweg per ongeluk toch weer stil kom te staan. Dan leg ik graag wat tientjes neer voor een nieuwe band. De keus voor zekerheid hoef je niet te nemen, maar zal je op een ongelegen moment duur komen te staan..

Eerste succes in dit draadje is een feit trouwens. Hopelijk volgen er meer succesvolle deals hier…