De vraag is nog niet beantwoord.
In de voordeur van mijn dustertje staat onder alle omstandigheden een spanning van 2.0 barrrrrr.
Bij eerste controle zat er 2.3 barrrr in.
Wat is nu het beste voor mijn troetelbeertje?
Groetjes, een dusterrijdster.
hoi Aitee.
De voorgeschreven bandenspanning is een adviserende spanning, deze kun je aanpassen als je bv veel stadsverkeer rijd, dus veel bochtwerk, of als je meer snelwegkilometers maakt, Voor stadsverkeer zou ik zeker bv 2.2 bar rijden en voor snelwegverkeer zeker 2.0 bar.
Uiteraard kun je aan de slijtage van de banden zien ( als je meer km hebt gereden) of je met een goede bandenspanning rondrijd.
Lagere bandenspanning dan 2.0 bar zeker niet doen, verhoogt de rolweerstand en dus ook verhoging van het brandstofverbruik.
Wel een goede bandenspanningsmeter gebruiken, want veel van deze spanniningsmeter wijken af.!!
Voor de rest wens ik je veel plezier met je Duster, ik ben er ook zeer tevreden mee!!
Daciafan bedankt voor het filmpje.
Ik weet ook dat er 2.0 bar in de deur staat, maar zelfs in garage zeggen ze 2.2 á 2.3 bar is beter, dus Tonnie ook bedankt.
Verder zie ik op tabellijst bij pomp dat banden van formaat 215/65 R16 gaan van 2.2 tot 2.6,
dus geen 2.0 en dat brengt mij in verwarring.
Allemaal bedankt voor info, behalve bandenploeter want u vertelt niets zinnigs aan deze vraag.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?