hoe ver kom je op een tank autogas ? Duster 4x2

• alfons

hallo

op 07-09 auto getankt ( 47,60 liter.) toen dagteller op 0 gezet

op 11-09 stond de dagteller op 320 km toen ging het rode reserve lampje van lpg tank al branden.

is dit normaal?

op de site van eurogas zelf staat dat je met een volle tank +/- 530 km kan rijden

wij zitte hier dus nog ruim onder .

graag reactie of advies

groeten

• jaap

Heb gisteren voor de eerste keer gas getankt had nog één groen ledje, na 45 kilometer was het eerste ledje al uit. Hou het eerst maar zelf in de gaten voordat ik terugga naar de dealer. Als ik de volgende keer tank meld ik me weer met de kilometers en verbruik.

• DerRudy

Zie onderstaande informatie:

Re: wie heeft er al een duster op gas? Gepost door: DerRudy ()

Datum: 28 augustus 2010 10:30

@Ger 52,

Het niveaumetertje (de ledjes) dienen (software matig) afgesteld te worden aan de inhoud van de tank, het gasinbouw station heeft waarschijnlijk dit vergeten.

Dus neem even contact op met het inbouwstation.

mgr

Ruud

Even een kleine aanvulling, je kan en mag de LPG tank gewoon leegrijden (gaat niets defect van).

Dan kan je de werkelijke inhoud goed bepalen.

Succes en mvgr Ruud

• alfons

hallo

ik ga morgen tanken

ik laat wel weten hoeveel erin ging

wat het verbruik is

groeten

• arno

Je zal merken dat je heeeeel lang op dat laatste rode lampje kan rijden.

De inhoud van je lpg tank x 10 en dan heb je ongeveer je beriek wel te pakken.

• rgrutter

Mijn verbruik over de eerste km's op lpg zijn: 275 km met 56 liter lpg met een snelheid van 125km/h (retourtje Groningen - Amsterdam)

De tweede keer tanken was 331 km met 40 liter lpg en nu met 110 km/h.

Ik hoop toch wel dat de Duster zuiniger gaat rijden als 1 op 8,25.

overigens heeft de duster nu nog maar 1900 km gereden.

We zullen zien wat de toekomst brengt.

• alfons

hallo

wij hebben net de auto getank

na 350 km ( 34,66) liter

dus dit is exact 1:10

de auto wordt gebruikt voor langere ( snelweg) ritten

wij gaan nu kijken of wij verder kunnen komen dan 350 km'

de km stand is pas 1539 ( dus hij heeft pas 350 km op gas gelopen

dus nog even afwachten

groeten

• Lien78

Mijn eerste volle tank gas bracht me op bijna 500 km afstand. En ik had er stukken heel flink mee doorgereden (dus onzuinig gereden). Bij opnieuw vullen ging er net iets meer dan 53 liter in.

Best netjes, dus! Ik ben er blij mee, en het rijd super ook. Heb het idee dat hij stiller is op gas dan op benzine bij >110km/u.

• Duster op gas

Ik heb nu de gaspot helemaal leeggereden: er ging krap 53 liter in bij het hervullen. (Ik had op zeker 3 liter meer gerekend, om op 80% van 71 liter te komen).

Verbruik 1:11

Met een volle gastank dus 580 km gereden.

Overigens, de boordcomputer geeft andere waarden aan. Hier staat het verbruik op 46 liter, terwijl het in werkelijkheid dus bijna 53 liter is.

• Duster op gas

Het feit dat ik slechts 53 liter in mijn 71 litertank kan persen(= 75%), valt binnen de toleraties volgens de LPG-inbouwer. Het totale aantal liters dat je kunt tanken is volgens de inbouwer ook afhankelijk van de druk op de gaspomp bij het tankstation. Bij een ander tankstation kun je dus in de praktijk meer of minder liters tanken.

De afstelling van de lampjes om de tankinhoud weer te geven, is gekoppeld aan een vlotter in de tank. Is dus niet softwarematig op te lossen, maar moet in de tank zelf worden afgesteld. Maar daarvoor moet die tank wel eerst leeg zijn …