Renault forum / problemen met dacia sandero 1.2

• koekoek

Hallo

Kreeg een bericht van het Renault forum over problemen met een Sandero 1.2 men heeft het hier over een pingelende motor , iets welke ik nog nooit als probleem op het dacia prikbord heb waargenomen , ook hier wordt waarschijnlijk het zelfdenkend gaspedaal bedoeld . Leuk om te lezen

Groet Dirk

• dacia

nou die dacia sandero rijders dat zijn wij.

maar onze zoon heeft dat daar geplaatst.het is geen zelfdenkend gaspendaal hij maakt een raar opjagend geluid

als je in de 1ste versnelling wilt wegrijden.

hij jangt dan,en hij wil niet ech optrekken.dus een beetje gevaarlijk ook als je op een kruising weg wilt rijden.

maar renault nederland reageerd een beetje dom.

ze doen net of we de enige zijn met deze klacht.

maar we hebben de rechtsbijstand ingeschakeld.

dus we wachten maar af.o ja en de daeler zegt het ligt aan de computer.

• RichardMCV

Als de dealer zegt dat het aan de computer ligt dan zou hij het prbleem toch ook kunnen oplossen? Hetzij vervangen van de computer, hetzij opnieuw de software erop zetten….

Groetjes,

Richard, www.daciamodellen.nl

• dacia

nee richard dat is net het probleeem dat kan dus niet.

er zou van renault een nieuwe computer moeten komen maar dat duurt dus zeer lang.

of inderdaad nieuwe software.

maar dit gegeven staat ook op het duitse dacia forum.

deze zijn ook al zolang hiermee bezig.

• thei

Weet nu eindelijk een Sandero rijder wel wat het werkelijke probleem is?

Een jankende motor en niet van de plaats komen kan een koppeling zijn die blijft vasthangen of moet je meer toeren maken omdat de motor op dat moment op 2 of 3 cilinders gaat lopen,ja dan heb je een software/computer probleem.

• koekoek

Hallo Dacia

Bijna alle sandero 1.2 rijders hebben er last van , bekijk het prikbord maar eens over dit probleem , er wordt veel belooft maar er gebeurd niets .

Hou ons op de hoogte u zult er veel sandero rijders mee plezieren als dit vervelende probleem eindelijk tot een goed resultaat komt .

Groet Dirk

• uul

Sorry beste 1.2 bezitters. Mijn Dacia Sandero 1.2 van Aug 2009 met nu 20.000 km op de teller heeft dit probleem niet.

Ik zou best wel eens een stukje willen rijden in een van jullie wagens om mee te maken wat

dit probleem is. Ik woon in Rotterdam dus laten we elkaars Dacia eens testen.

Groeten: Uul.

• RichardMCV

het blijft toch vreemd.. niet alle Sandero's hebben er last van. terwijl ze met tientallen dagelijks van de band rollen.

Ik ben eens even wezen vragen hier bij de Renault/Dacia dealer. Hier zegt men het probleem niet te kennen. De motor die in de Sandero wordt gebruikt zou identiek zijn aan de versie die in de Twingo en Clio wordt gebruikt en bij Renault is er geen probleem met de motor. Overigens kon ik ook op internet hier niets over vinden behalve dan dat ik doorgestuurd werd hier naar het forum..

Groetjes,

Richard, www.daciamodellen.nl

• DerRudy

Richard heeft in het verleden een mooi artikel geschreven waarbij je zelf de software level (versie) uit kan lezen.

zie onderstaande link:

http://www.daciamodellen.nl/?page_id=42

Mogelijk dat deze test ook werkt op de Sandero, het kan namelijk maar zo zijn dat er verschillende versies van de software in omloop zijn zonder dat wij dat weten (en dat kan natuurlijk niet :)).

Uul geeft aan dat hij het probleem niet herkent, mogelijk kan hij via deze procedure eens kan kijken welke versie hij heeft (mist dit natuurlijk op de Sandero werkt maar dat horen we dan wel).

mgr

Ruud

• dacia

nou we hebben vandaag contact gehad met de rechtsbijstand.

ze gaan hier wel degelijk een zaak van maken.

en ze gaan eisen dat de auto met 14 dagen gemaakt moet zijn.

en anders het contract verbreken.

maar dit laatste kan niet omdat we gas hebben ingebouwd.

maar we houden jullie op de hoogte.