Duster 4x2 of 4x4

  • Barrabas

    4x4 BLIJFT werken in de stand AUTO.ALLEEN in de LOCK stand schakelt ie uit boven de 60km/u en gaat dan AUTOMATISCH terug over naar de 4x4 AUTO mode.Heb al 140 km/u gereden in de AUTO mode,voel je licht in de bochten.Trouwens bij dit weer minus 0° C staat ie ALTIJD IN 4X4 AUTO-mode.Waarom heb je anders een 4x4?

    DRIE STANDEN.

    1) 4X2 ALLEEN DE VOORWIELEN

    2) AUTO ALTIJD 4X4

    3) 4WDLOCK Middendiferentieel gesperd voor en achterwielen trekken apart van elkaar.Wordt uitgechakeld bij 60km/h is dan ook nutteloos bij die snelheid en gaat dan AUTOMATISCH over naar de AUTOMODUS dus TERUG IN 4x4.

    INSTRUCTIEBOEKJE LEZEN,VIJF maal, BLADZIJDE 2.13 "AANDRIJVING :4-wielaandrijving (4WD) (2/4).

    En laat dit nu eens duidelijk zijn voor iedereen.

    Had het instructieboekje laten kopieëren bij mijn Duster bestelling en heb dat ondertussen al 40 keer gelezen en nog steeds.

  • Dusterist

    Hallo allemaal,

    Wij rijden een Dacia Duster benzine 4x4 naar alle TEVREDENHEID. Wij hebben gekozen voor de 4x4:

    op 1ste plaats omdat hij onafhankelijke wielvering heeft op alle wielen, wat ook een sublieme wegligging geeft, wat de 4x2 met zijn starre achteras niet heeft.

    op de 2de plaats omdat hij een 6 versnellingsbak heeft, waardoor hij het koppel en rijsnelheid (toerental) gelijkmatiger verdeelt, als resultaat ook veel minder geluidsoverdracht in de cabine geeft tegenover de 4x2.

    Met gladde en zandwegen werkt de 4x4 fantastisch, op alle snelheden.

    met vriendelijke groet,

    Dusterist

  • Mark L.

    De Duster 4x2 1.5 diesel 110pk heeft ook een 6 versnellingsbak, dus daarvoor moet je niet speciaal de 4x4 kopen!

  • Barrabas

    Dat ga je morgenochtend horen op de radio,bij de rubriek Ongevallen&Files.

  • GhostDuster

    Barrabas Schreef:

    ——————————————————-

    > Dat ga je morgenochtend horen op de radio,bij de

    > rubriek Ongevallen&Files.

    Over 2½ maand ook …..? Dacia rijders , het blijft een mooi praatje .. de sneeuw … , we hebben 9½ maand super weer en super wegen in Nederland .

    Ik vind wel dat ieder z'n eigen keuze moet kunnen maken , toch ?

    Wij hebben een simpele 4x2 , een super auto .

    Greetz , Ghostduster

  • HenkM

    Hier in de Limburgse heuvels gaat het op echte winterslofjes ook uitstekend met 4x2. Om stil te komen maakt het aantal aangedreven wielen natuurlijk toch niets uit, dan telt alleen maar mechanische grip.

  • Ghostduster

    HenkM Schreef:

    ——————————————————-

    > Hier in de Limburgse heuvels gaat het op echte

    > winterslofjes ook uitstekend met 4x2. Om stil te

    > komen maakt het aantal aangedreven wielen

    > natuurlijk toch niets uit, dan telt alleen maar

    > mechanische grip.

    Je haalt de woorden uit m'n mond ………….(:P)

    Gr, Ghostduster

  • Frans D

    Beste lezers,

    Ik ben nu sinds begin sept 2010 in het bezit van een zwarte duster laureate 4x4 op LPG/Benzine.

    Ik heb gekozen voor een 4x4 omdat ik dit altijd al een keer wou, zoals ik ook altijd al een SUVje wilde en een zwarte auto.

    Met de duster werd het allemaal betaalbaar. Ik ben geen ‘of the road’ rijder, maar kom weg nogal eens op een zandpad of in de blubber terecht en ik mag zeggen dat deze auto mij op dat gebied zeer goed bevalt. En inderdaad met de huidige gladheid voel ik mij zeer veilig. Zodra ik van de snelweg ben, schakel ik meteen bij gladheid de 4x4 in. Het verschil is enorm. Vooral bij een rotonde of scherpe bocht wil ie niet uitbreken zoals ik dat bij de vorige 4x2 auto's gewend ben. Bij de sneeuw heb ik veel plezier van de all season SUV bandjes die er standaard op liggen (m+s). Natuurlijk is het zo dat gladheid niet altijd voorkomt, maar ik zit veel op de weg en voel me een stuk veiliger en verder ook als mijn kinderen de auto lenen en met sneeuw de deur uit moeten. Verder ga ik meestal in het voorjaar met de auto weg en vind ik het prachtig om passen te rijden en vreemde routes te rijden. De auto geeft mij een zeker en rijk gevoel. Ben er keiblij mee, waarbij ik moet opmerken dat ik dat ook zou zijn met de twee-wheeldrive. Duster is gewoon een mooie auto. (mij collega kocht onlangs een nieuwe sorento 4x2 voor 46000 euro. Daar kan ik dus twee Dusters laureate, met LPG, 4x4 zwart metallic + cruisecontrol voor kopen!!!

    Ik zie de noodzaak van een 4x4 in Nederland niet echt zitten, maar het heeft zijn voordelen en het is voor mij ook een beetje speelgoed. Postzegels verzamelen boeit mij weer niet. Ieder zijn afwijking

  • Barrabas

    Amuseer me kostelijk dezer dagen met de Duster 4x4 +M&S banden, in AUTO- en 4WDLOCK-mode.Op de weg, in het bos en op de hei. Prachtige en voortreffelijke SUV, bodemvrijheid prima, niet één keer vastgereden.

  • ton

    ik heb een 4x4 gekocht rijd beter als de 4x2 en is iets stiller dan de 4x2 omdat er een zesde versnelling/vertragingsbak inzit en met dit weer een genot om in te rijden met al die dikke pak sneeuw