Wegligging MCV met sneeuw

• Jurgen Hoogendoorn

Beste allemaal. Al drie jaar een MCV. Vorig jaar een slipcursus gedaan en mede op basis van die ervaringen dit jaar winterbanden (Goodyear) genomen. Geen enkel probleem gehad afgelopen dagen. Kon makkelijk wegrijden waar anderen niet wegkwamen. Bovendien bleek de MCV als een blok op de weg te blijven. Tja natuurlijk wel je hoofd gebruiken. Zo min mogelijk bruusk remmen en je snelheid aanpassen.

• toine60

Veel vermogen en platte brede sloffen werken zwaar in het nadeel op glad wegdek en sneeuw. Gevoel in beide voeten, spelen met koppeling doet wonderen.

• ger 52

Duster als een zonnetje door de sneeuw, maar met heimwee denk ik terug aan mijn lelijke eend. Dat was een genot door de sneeuw en liet iedereen ver achter zich……………

• Hans

Dit is de tweede winter van mijn MCV op de Debica banden, doen het perfect in de sneeuw.

• HenkM

Met alle respect Hans maar als je ooit je MCV zou rijden met fatsoenlijke winterslofjes dan weet je niet wat je overkomt (heb zelf 3 jaar MCV gereden met Michelin zomerbanden en Fulda winterbanden). De Debica's heb ik direct vervangen door winterslofjes en zijn er nooit meer opgekomen.

De Duster op z'n standaard M+S Conti's is ook echt niet te vergelijken met Goodyear winterbanden. Zonder deze Goodyears was ik zonet na de nachtdienst nog lang niet thuis geweest (het is glibberen in het normaal zo zonnige Heuvelland (:P) ).

• remcora

ik ben ook om. Ik vind mijn mcv beslist niet minder veilig dan mijn vorige auto's, maar glibberen kan hij. De winterbanden gaan komen. Overigens rijdt ik nu nog steeds op de standaardbanden en ik kan niet zeggen dat deze slecht zijn. Na zo'n 35000 km is er nog zeer ruim profiel. Ik wens iedereen een goed 2011 en vooral veel veilige kilometers.

• Ferm

het profiel van zomerbanden in geen graadmeter voor het rijden onder winterse omstandigheden. Winterbanden zijn anders van samenstelling en vormen een wereld van verschil. Na vele jaren op zomerbanden met sneeuwkettingen te hebben gereden ben ik vorig jaar overstapt op wintersloffen. Nu ik het verschil heb geproefd kan ik wel zeggen dat ik al die jaren echt een dwaas ben geweest. Super, die winterbanden en ik durf nu echt niet meer de weg op met zomerbanden als er sneeuw ligt.

• Martin en Richard de Goeij

Hoi!

Wij rijden nu de tweede winter met winterbanden Michelin Alpine(was actie vd dealer),gaat prima en de MCV heeft net als in de zomer op de originele debia,s een prima wegligging.Note we zijn beiden geen snelheidsduivels!

Groet en kom veilig de winter door allemaal!