Wat een herkenbaar probleem.
Mijn BCR gasinstllatie is ingebouwd door ABK autogas in Alkmaar.
Keurig netjes gedaan maar ook het probleem met de indicatie lampje het was een 79 liter tank onderbouw in mijn Duster 4x2 1,6-16V.
De groenen lampjes bleven branden zelfs tot over de 400 kilometer, vervolgens begon 1 lampje te knipperen met de indicatie dat ik op reserve reed.
Dit was niet goed, toen de ABK autogas gebeld met de mededeling dat de indicatie niet klopte.
Was geen probleem ik moest maar langs komen en ze zouden het verhelpen, mijn brandstof werd vergoed. De computer werd er op aangesloten en opnieuw afgesteld. Ik weer weg met een volle tank gas naar een paar dagen weer het zelfde probleem, ik weer gebeld en een nieuwe afspraak gemaakt.
Toen een nieuwe censor geplaatst op de tank, weer opnieuw afgesteld en een volle tank gas.
Nu hopende dat het probleem was opgelost.
Maar helaas het was nog niet opgelost, weer een afspraak gemaakt en er heen.
Nu gingen ze de tank los halen en kijken naar de flotter, en wat blijkt de flotter bleef hangen, nieuwe flotter er in en hoera het probleem was opgelost.
Maar weer helaas niets is minder waar nu bleef de indicator op reserve staan.
Volgens de inbouwer dat de fabrikant een wijzing had ingevoerd maar niet had doorgegeven.
Het bleek dat de nieuwe censor een sterkere magneet had waardoor de indicator op reserve bleef hangen, fabrikant heeft oude censor opgestuurd die een minder sterke magneet had.
Iedereen vond dit toch wel een heel raar probleem, maar inmiddels waren er al meerdere auto`s met deze problemen geweest.
Ik inmiddels blij dat ze nu wisten wat het probleem was en het probleem had verholpen.
Helaas ik had weer te vroeg gejuicht het probleem was nog steeds niet verholpen de indicator begon nu van 4 lampjes naar 1 lampje en toen knipperen die ander lampjes werden over geslagen.
Ik werd hier moedeloos van als je weet dat ik steeds op mijn vrije dag van Almere naar Alkmaar moest rijden daar een paar uur wachten en dat het nog niet opgelost was.
Ik kreeg wel steeds een volle tank gas en er was koffie en soep maar toch.o
Ik had het bijna opgegeven en ABK gas wist het ook niet meer dit hadden ze nog niet eerder meegemaakt ze hadden er alles aangedaan wat ze konden.
Toen zij de eigenaar van ABK gas we gaan de gastank er onder uit halen en we hangen er een nieuwe onder. Weer een nieuwe afspraak, ( ze wilden wel mijn auto ophalen een leen auto neerzetten en als mij auto klaar was dan zouden ze hem weer omruilen) maar dat wilde ik niet omdat ik niet zonder mijn auto kan i.v.m. mijn werk op schiphol.
Dus ik weer naar Alkmaar, mijn auto meteen op de brug gastank losgekoppelt gedemonteerd en een nieuwe nu 84 liter gastank er onder gehangen.( ben er bij blijven staan wilde dit wel zien natuurlijk)
Gastank weer gevuld en naar huis.
En wat denk je, het probleem is opgelost alles werkt nu perfect lampjes gaan nu optijd uit na zoveel kilometers en geeft optijd mijn reserve aan, en ben nu helemaal tevreden en het rijd geweldig.(tu)
Na 5 keer Alkmaar-Almere 16 uur wachten 5 volle gas tanken is het helemaal klaar, ja je moet er wel wat voor je gouden koets over hebben
Moet wel zeggen de service van ABK-autogas is goed ze hebben mij van af het begin goed willen helpen.
Direct aangeboden om mijn auto op te halen en weer terug te brengen, en een leen auto ter beschiking te stellen.
En iedere keer een volle tank gas mee te geven.
met vriendelijke groet,
Jdisloo.