Cruise Control Dacia Duster

• Patrick 4x4

Heeft iemand ervaring met het laten inbouwen van Cruise Control op de Dacia Duster? Zo ja, wat zijn de positieve/negatieve ervaringen?

• EvertK

Ik heb John Gold laten plaatsen met IR bediening op stuurwiel, links onder, ir-ontvanger en schakelaar op paneel waar ook het linker ventilatierooster is in gebouwd (dit is een paneeltje dat eventueel bij uitbouwen(verkoop) makkelijk vervangen kan worden.

Let op: gaspedaal is elektronisch, dus geen John Gold met kabelgaspedaal!!

Instellingen: (Vraag om de bijgeleverde handleiding)

Gevoeligheid op 9 piepjes en aangrijppunt 4 piepjes.

Werkt prima.

• kri

Patrick 4x4 Schreef:

——————————————————-

> Heeft iemand ervaring met het laten inbouwen van

> Cruise Control op de Dacia Duster? Zo ja, wat zijn

> de positieve/negatieve ervaringen?

Ik heb een cc door de dealer laten plaatsen, links aan de stuurkolom. In het begin was ik zeer ontevreden: niet erg gevoelig, traag en (ongevraagd) begrensd.

Na een bezoek aan de dealer zeer tevreden: begrenzing verwijderd en hij pakt nu goed op.

Wat opvallend blijft in vergelijking met mijn cc op mijn vorige auto ( ford focus): een “bergje” op leidt tot snelheidsverlies, dat was ik niet gewend. Ook duurt het even voorfat de ingestelde snelheid weer bereikt is.

Paul

• EvertK

kri,

Welk merk heb je laten plaatsen?

De CC van John Gold is heel scherp af te stellen, zodat je ook bergop niet ver terugvalt.

Vol gas is natuurlijk vol gas.

Ik kan je van de cc van John Gold de handleiding wel mailen.

• George53

In maart of april zal Car proffesion een CC inbouwen in mijn Duster Ik laat hem tegelijk het robuus pakket opzetten en nog wat kleine dingen.

Hij heeft bij mij de parkeersensoren geplaatst tot volle tevredenheid.

George

• kri

> Ik kan je van de cc van John Gold de handleiding

> wel mailen.

Beste Evert,

die handleiding ontvang ik graag van je via een PM.

Paul

• EvertK

Verstuurd!

Een bestand insluiten gaat hier niet, heb daarom maar een stukje tekst (inleerprocedure) gekopieerd.

• Millhouse

Kan je mij die handleiding ook bezorgen?

Thx, Millhouse

• EvertK

Ik heb de link teruggevonden naar de pagina waar ik de handleiding gevonden had:

(http://www.wvopzeeland.nl/manualAP300AP500.pdf),

Tekst van de link kopiëren in de adresbalk van je browser.

Gebruik pagina 13 om na de inbouw de gebruiksinstellingen als reactietijd bij oppakken en gevoeligheid (nauwkeurigheid van de vast te houden snelheid)in te stellen.

Het aantal piepjes geeft dan de gevoeligheid(sterkte) aan.

Ik heb bij de Duster de oppaksterkte op 5 piepjes en de gevoeligheid op 9 piepjes staan.

De gevoeligheid ook weer niet te sterk zetten, daar het brandstofverbruik kan gaan toenemen(sterke bewegingen van het “gasgeven” ).

Veel sucses!

• Bob TR

Duster dCi110 4x4, 29april 2011

Ik heb recentelijk een CC pakket besteld voor de Duster dCi.

Kompleet met inbouw beschrijving en de door mij gewenste bediening hendel.

Link: https://docs.google.com/viewer?=v&pid=explorer&chrome=true&srcid=0B9Vj1Lw0hgxkNWVhY2JlYjAtNWRhNS00MDg0LWFlN2MtMTg4NmZkZjVmOGE0&hl=en

Dit is de e-cruise2 van Elpas (Deens), die geheel werkt op de auto elektronica. Heb hem besteld bij de importeur in Holland.

Prijs ca. 400€.

Mijn Duster staat in Turkije, dus moest zelf de montage doen.

10 keer overlezen en bekijken in de auto, toen maar begonnen.

De aansluitingen op stekker gaspedaal, de onderbreking op stekker rempedaal en onderbreking koppeling via de OBD.

Alle verbindingen gesoldeerd en de rest aansluiten met stekkers op de unit.

De bediening zit links op de stuurkolom.

Ik ben zeer tevreden over de werking van de CC.

In Nederland is het systeem eigenlijk alleen ingebouwd te leveren.

De importeur heeft heeft mij een “zelfbouw” kit geleverd.

Groeten van een tevreden Daciast,

Bob Groeneveld.