Voordat ik een Duster (1.6 benzine) kocht, had ik een Toyota Corolla en daarvoor een Deawoo Tacuma. Beiden waren voorzien van een CC, dus ik had al 10 jaar ervaring met de werking en gebruik van een Cruise Control. Deze werkten allebei perfect en vooral de Corolla was wat dat betreft een toppertje. Snel oppakkend en de snelheid goed vasthoudend.

Ik heb door Peter vd Loo een Gold Cruyise AP300 laten inbouwen in september vorig jaar. Niets dan lof over de inbouw!. Keurig gedaan en goede service. Over de CC ben ik minder te spreken. Ik ben een keer terug geweest om hem opnieuw in te laten stellen. Het duurde wel een seconde of acht voordat hij oppakte. Dat is door Peter vd Loo keurig opgelost.

Sinds een paar maanden heb ik het volgende probleem. Bij tegenwind of bij een geringe stijging, loopt de snelheid (fors) terug. Als ik hem heb ingesteld op bijvoorbeeld 120 km p/u dan mag ik blij zijn dat hij op 100 km uitkomt. Daarna moet ik opnieuw snelheid maken en instellen. Zeer vervelend omdat je constand zit te ‘pielen’.

Ik zal binnenkort weer even bij Peter op bezoek gaan om dit euvel te laten verhelpen.