@wimpie,
Zo is het maar net, Echte Schoonheid komt van binnen(tu).
Beste Delly,
Je bent op de goede weg om de juiste beslissing te nemen, de MCV is een erg sympathieke auto waar maar weinig mensen iets tegen in kunnen brengen.
Ik zelf bezit al 3 jaar een 1.6 16V 7 persoons MCV en heb daar een flinke caravan achter hangen en alles tot volle tevredenheid.
En ik kijk nog iedere dag met veel plezier naar die enorme, goedkope auto die voor mijn huis staat te glimmen.
Als we objectief naar het voertuig kijken is een Logan MCV tov de Duster 4*2 in bijna elk opzicht functioneler.
Ik noem een aantal voorbeelden:
1.langere wielbasis, dus comfortabeler
2.perfecte vakantieauto (oa door opbergvak boven tweede zitrij en flessenhouders links en rechtsachter)
3.lager benzineverbruik
4.goedkoper in aanschaf
5.vervoer van 7 personen mogelijk
6.bij vervoer van 5 personen 700 m3 bagageruimte beschikbaar
Ik kan eigenlijk maar twee nadelen verzinnen:
1.Grotere draaicirkel
2.MCV is niks meer waard bij inruil
Het laatste argument kan mij niks schelen.
Een auto is sowieso geen investering en ik koop een auto die ik optimaal kan gebruiken
De voordelen van de MCV tijdens gebruik zoals hierboven genoemd en de lage aanschafprijs wegen hier ruimschoots tegen op.
Is er iemand op het forum die los van persoonlijke smaak (mooi of niet mooi) een functioneel argument kan noemen waar de Duster 4*2 1.6 V16 beter scoort dan de MCV?
Ben benieuwd!
Je kunt de Duster en MCV niet met elkaar vergelijken,het zijn twee heel verschillende auto's.
Zelf hebben wij ruim 2 1/2 jaar met veel plezier en genoemde eigenschappen in en met de MCV gereden.
Wij hebben voor de Duster gekozen omdat het toch we een stoere en comfortabele auto is,hij heeft een hoge zit en voldoende opberg ruimte.
De MCV heeft wel meer opberg ruimte maar de Duster is ook 25 cm korter.
Het geluid is bij 120 km nagenoeg gelijk en het verbruik licht veelal aan de rijstijl bij ons komt het gebruik redelijk overeen 1 op 12 1 op 13.
En de restwaarde ofwel inruilwaarde viel reuze mee.
De Duster is voor de wegen belasting een klasse lager dus goedkoper (hoezo grote zware auto)
Kortom het is waar je hem voor gebruikt en wat daarvoor nodig hebt ( de MCV 7 pers is ook duurder en zwaarder en het opberg vak is een extra )
We reden en rijden de Laureate uitvoering met diverse opties.
Maar het is en blijft een persoonlijke keus.
Delly,
Allereerst gefeliciteerd met de keuze die je hebt gemaakt voor de MCV. Gezien de techniek die gelijk is aan de Duster, kan daar het verschil niet in zitten.
Ik rij al sinds 2 juli 2010 in een Duster rond. Toen de eerste foto's van de Duster op het internet tezien waren, zei ik al tegen mijn echtgenote; “Als de prijs meevalt, dan is dat onze volgende auto”. Er staat dus sindsdien een Duster Lauréate, kleur Griz Basalte met pack look voor de deurX(
Voordien kwam het merk Dacia bij mij helemaal niet in beeld. Deze auto roept blijkbaar emotie op en dit is blijkbaar niet het geval bij de MVC of de andere Dacia's.
(NB. Geen kwaad woord over Dacia rijders - van welk type dan ook-)
Vooral is de begin periode had ik veel bekijks met mijn Duster maar inmiddels rijden er hier (Hoofddorp) al een aardig aantal rond. Ik werd en word ook regelmatig door medeweggebruikers aangesproken. Ik heb dit met niet een andere auto ooit gehad (en dat zijn er inmiddels 13 geweest).!!!
Op verjaardagen en op het werk kreeg ik ook veel bijval m.b.t. tot mijn keuze voor de Duster. Ook komt dan vaak de MCV ter sprake. Ook veelal zeer positief, maar altijd over de ruimte , prijs en mogelijkheden die deze biedt, maar nooit dat deze enige emotie oproept:?
N. B. Wat ik persoonlijk zeer op prijs stel is de hoge rechte zit.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?