Waarom wel een Duster en geen MCV?

• Barrabas

De MCV in het zwart is een lijkwagen waarin men lijkkisten kan vervoeren of bananendozen.Indien ik geen Duster had zou ik mij nog liever een Sandero diesel,topmodel aangeschaft hebben met alles erop en eraan of een Clio Modus diesel topmodel..Wat moet ik toch in godsnaam met 5 of 7 plaatsen.Dat ieder voor zich zijn lijstje maakt wat hij wil en eraan wil geven zelfs aan andere merken zoals ook al elders in dit prikbord.Wat een flauwe kul toch allemaal.

• Morris

Barrabas,

Je hebt helemaal gelijk (tu) Blijkbaar is dit een Dacia hater of zo en kan hij beter naar het forum van DAF of MAN gaan. Deze bieden nog veeeeeel meer dan een Dacia bieden kan.

• delly

Bedankt Morris.

Ik heb eigenlijk niet zoveel met auto's.

Ik ga voor een handige functionele betrouwbare auto voor zo min mogelijk geld. Vandaar mijn keuze voor de MCV.

Vorige maand een zeilboot gekocht voor ruim 150K

Dat was wel een emotionele beslissing!

Veel rijgenoegen allemaal!

• Morris

Delly,

Dus toch emotie! Niet voor een auto maar voor een zeilboot. Helemaal top!!!

Vraag blijft dan waarom je een mijnsinziens overbodige vraag hebt gesteld.

Succes met de MCV.

• Avaka

Als je de vraag andersom zou stellen: Waarom wel een MCV en geen Duster?

Antwoord: Vanwege onze 3 kinderen en alles wat dat met zich mee brengt.

Als die kinderen de deur uit zijn dan wordt het een Duster (4x4) ………………….. indien nog leverbaar………..

:)

• delly

Ik was van plan een MCV aan te schaffen.

Maar gezien de verhouding van de verkoopaantallen van de Duster tov de MCV ben ik gaan twijfelen en vroeg ik me toch af of ik iets over het hoofd heb gezien.

Wellicht is de Duster van een veel betere kwaliteit dan de MCV, waar je met een korte proefrit niet achter komt.

Uit de reacties blijkt gelukkig van niet.

Mijn vraag is dus beantwoord en ga ik voor de MCV

Het wordt dus wel de blackline-versie helaas.

Ik had liever een wat vrolijker kleur gehad.

• HenkM

2.MCV is niks meer waard bij inruil

Het laatste argument kan mij niks schelen.

Mag je best schelen want toen ik m'n MCV na 3 jaar inruilde (sorry, voor een Duster >:D< ) viel die inruilprijs beslist niet tegen (tu) .

• HenkM

Kijk nog een (objectieve) ervaringsdeskundige.

Zelf 3 jaar en 55.000 km gereden met de MCV 1.6 16V, 7p Laureate op LPG. Na 3 jaar (garantie over) was ik altijd al van plan om te kijken wat de inruil zou opleveren. Indien OK: nieuwe Dacia. Als de Duster niet op de proppen was gekomen zou het wel een MCV 5p worden (7p niet meer nodig).

Calculatie laten maken voor beide auto's (inruilprijs bleef hetzelfde). Het verschil was ca. €500,- in het voordeel van de MCV (beiden identieke opties en 5 jaar garantie, dat laatste kostte bij de Duster niets extra).

Aangezien de ruimte van de Duster voor on voldoende is en “het is weer eens iets anders” hebben we gekozen voor de Duster.

Nu 10.000 LPG km's in de Duster later nog geen moment spijt.

Waren het echter km's in de MCV fase2 geweest had ik me net zo gevoeld :)-D .

• Martin en Richard de Goeij

Mag ik vragen welk type caravan en hoe zwaar? We gaan in 2011 met een hobby 400 SF achter onze MCV op pad!

grt Martin

• dianavdk

Bij ons is het juist waarom wel een MCV en geen Duster, omdat zoals al vaak genoemd de MCV een grotere kofferbak ruimte heeft, die wij nodig hebben voor onze 2 Berner Sennenhonden en omdat de in en uitstap van de bagage ruimte bij de MCV lager is, wat voor dit ras van belang is vanwege de gewrichten.

Verder is een loopplank voor de honden dan ook een optie die is dan tenminste niet zo steil.

Momenteel rijden wij nog in de dacia sandero en ook bij deze auto is de instap bij de bagageruimte hoger dan bij de MCV.

Toen wij 2 jaar geleden de Sandero kochten hadden we nog maar 1 hond en wij waren toen helemaal niet bezig om een tweede hond erbij te nemen, anders hadden we 2 jaar geleden al gelijk voor de MCV gegaan, dus nu is de sandero te klein voor ons met 2 grote honden dus vandaar dat wij gaan voor de MCV die we in maart/april verwachten.