Duster 4x2 benzine Energielabel C!

• WM

Marco,

bedankt voor het snelle opzoekwerk!!! Dat stelt mij in ieder geval gerust dat we nu in ieder geval Dusters uitgeleverd krijgen met de juiste motor + versnellingsbak en dus zuiniger rijden en minder toeren bij 120km/h!

groetjes,

Wouter

Marco Schreef:

——————————————————-

> Hallo Wouter,

>

> Bedankt voor de tip, zojuist gelijk even gekeken,

> zaklantaarn erbij, en jawel, er staat inderdaad

> HSAS met nr 696, zou dus een C label moeten zijn.

>

> Groet,

> Marco

• GJvdZ

Ik zag dat de diesels nog steeds op D staan. Wel jammer, aangezien veel bedrijven in de leasevoorwaarden zetten dat medewerkers alleen nog maar auto's met energielabel A en B mogen kiezen.

• Marco

Hallo Wouter,

Aanvullende info mbt e5 motor in de Duster. Net op de snelweg 120 gereden, het toerental is dan ca 3100, een aanzienlijk verschil met het showmodel waar je bijna tegen de 4000 toeren draait. Heb mijn Megane ingeruild op de Duster, deze had dezelfde e4 motor als in de Dusters die nog met een e4 zijn geleverd. Het geluidsniveau bij 120km is perfect, niks geen last van rumoerig motor geluid waar ik een beetje bang voor was. Conclusie, e5 motor in de Duster is een hele verbetering!

• frans5

Hallo Dacia Duster rijders.

Ik heb vandaag van het RDW een “brandstofverbruikboekje” via mail ontvangen waarbij word bevestigd dat de Dacia Duster 4 x 2 vanwege de emissie uitstoot het energielabel D heeft ( en had)

Dit brandstofverbruiksboekje is van 2011 en daarin staan alle automerken op alfabetische volgorde met het bijhorende label.

Het gemiddeld verbruik word aangegeven als 1 : 13 en de uitstoot 177 gr / km. dus hetzelfde als de E4 motor.

U kunt dit zelf ook boekje natuurlijk zelf ook downloaden bij het RDW uiteraard en ik zal zeker vragen bij de aflevering van mijn Dacia Duster volgende week aan de garagehouder.

Dan laat ik het wel weten of het klopt wat sommige mensen zeggen op deze site dat de E5 motor een C label zou hebben.

• EdwinAM

Ik heb mij Dacia Duster Laureate 1.6 16V 105 4x2 Benzine gisteren opgehaald bij de dealer. Helaas nog weinig plezier van gehad want ben op dit moment geveld door de griep.

Kan wel bevestigen dat mijn auto een E5 motor heeft en bij de RDW is geregistreerd met een C-label en een uitstoot van 165 gr/km CO2.

zie ook https://ovi.rdw.nl/VoertuigDetails.aspx, mijn kenteken is 79-PKR-8

• WM

frans5 Schreef:

——————————————————-

> Dan laat ik het wel weten of het klopt wat sommige

> mensen zeggen op deze site dat de E5 motor een C

> label zou hebben.

Frans,

kijk maar even op Dacia.nl en daar wordt ook aangegeven dat de Duster 4x2 benzine label C heeft en dat de uitstoot 165g/km CO2 is..

http://www.dacia.nl/vn/configurator/pricespecs/index.jsp?modelKey=79H&versions=VEC252_FRAN&userPriceType=&mode=LIGHT&codes=PT1628_benzine_4x4&diff=false&show=1&toggles=000000000000000&add=VEC134_FRAN

• frans5

Hallo Edwin.

Jammer dat je met de griep thuis zit, maar ik ben wel blij dat je even laat weten dat de nwe Duster toch een C label heeft gekregen, ondanks dat het op de RDW site in het “verbruikersboekje 2011 ” toch anders word aangeduid.

Misschien heeft het RDW toch de emissie uitstoot van de E4 gebruikt en is pas later de E5 motor gemeten.

Verder wens ik je beterschap zodat je snel in je nwe Duster kan gaan rijden.

• rienmaas

Ik heb maandag mijn Duster Laureate opgehaald. Als ik die bij de RDW controleer wordt C label aangegeven en een uitstoot van 165.

Mijn kenteken is 42-pkv-6

rien

• stitch0709

Ik heb die lijst ook even bekeken.

Wel gek ::odat de 4x4 een uitstoot van 185 heeft , maar wel een E5

dus waarom kreeg de(E4) auto 4x2 met een uitstoot van 177 dan geen E5::o

• GhostDuster

Mensen , mensen , mensen …….., gaan we opeens milieuachtige fratsen uithalen .

Jullie hebben allen de Duster in 2010 besteld , een proefrit gereden en nu gaan we opeens zeiken over uitstoot en verbruik ::o

Nog ff 'tjes Dacia rijders ,en we gaan op de fiets naar De Daciadag …………………….:S