Hallo Mensen.
Ik begrijp dat veel mensen die een Dacia Duster hebben gekocht eind 2010 , en daar volkomen tevreden mee waren ondanks het energielabel D, ( ikzelf ook overigs) maar nu eindelijk weten dat het label C is geworden.
Dit is geen “gezeik ”over een bepaald label , maar gewoon eindelijk een vast gegeven, want daar kon zowel de Dealers als het RDW tot voor kort nog geen uitleg over geven.
Ik vind dat autokopers het recht hebben om te weten in welke energieklasse de nieuwe auto word ingedeeld.
Voor de rest maakt het mij ook niet uit of het label C of D is, het verbruik is toch haast hetzelfde nietwaar.
Er zijn nog wel meer vragen over de Dacia waar zelfs de Dealer geen antwoord op kan geven, maar dat komt wel goed als ik volgende week mijn Duster in ontvangst neem.
Dan kan ik het nl zelf vaststellen.
Dus mensen , niet een te kort lontje graag, ikzelf heb 30 jaar volledig onderhoud aan personen en vrachtauto,s gedaan en ben ook altijd nieuwsgierig naar nwe gegevens van auto,s etc.
Daaronder valt ( viel ) dus ook de labeltoekenning, omdat ikzelf weet hoe moeilijk het is om een motor zuiniger te laten rijden zodat er een emissie uitstoot vermindering kan worden gemeten.