Duster 4x2 benzine Energielabel C!

• WM

De 4x4 benzine heeft een totaal andere motor…

Bovendien heb ik bewust begin september besteld vanwege de nieuwe motor die in 2011 geleverd zou moeten worden vanwege Euro5. Specificaties (oa. verbruik, uitstoot en toerental bij 120km/h) waren toen namelijk al beschikbaar….

Het is alleen allemaal afwachten hoe alles inmiddels geleverd wordt, daar Dacia nogal verschillende informatie heeft verspreid in de websites van verschillende landen.

• stitch0709

Ten eerste voel ik me niet we.

Ten tweede zeik ik niet over uitstoot en verbruik (kocht een duster gewoon omdat ik hij mij aanspreekt)

Ten derde dat iedereen weer van alles op kan schrijven , zonder dat het enigerlij waarde heeft.

;)

• GhostDuster

stitch0709 Schreef:

——————————————————-

> Ten eerste voel ik me niet we.

> Ten tweede zeik ik niet over uitstoot en verbruik

> (kocht een duster gewoon omdat ik hij mij

> aanspreekt)

> Ten derde dat iedereen weer van alles op kan

> schrijven , zonder dat het enigerlij waarde

> heeft.

>

>

>

> ;)

Het is niet persoonlijk , maar in het algemeen …..0709 :)-D

• stitch0709

GhostDuster Schreef:

——————————————————-

> …..0709 :)-D

Hier houd ik je aan op Dacia dag.;)

• frans5

Hallo Mensen.

Ik begrijp dat veel mensen die een Dacia Duster hebben gekocht eind 2010 , en daar volkomen tevreden mee waren ondanks het energielabel D, ( ikzelf ook overigs) maar nu eindelijk weten dat het label C is geworden.

Dit is geen “gezeik ”over een bepaald label , maar gewoon eindelijk een vast gegeven, want daar kon zowel de Dealers als het RDW tot voor kort nog geen uitleg over geven.

Ik vind dat autokopers het recht hebben om te weten in welke energieklasse de nieuwe auto word ingedeeld.

Voor de rest maakt het mij ook niet uit of het label C of D is, het verbruik is toch haast hetzelfde nietwaar.

Er zijn nog wel meer vragen over de Dacia waar zelfs de Dealer geen antwoord op kan geven, maar dat komt wel goed als ik volgende week mijn Duster in ontvangst neem.

Dan kan ik het nl zelf vaststellen.

Dus mensen , niet een te kort lontje graag, ikzelf heb 30 jaar volledig onderhoud aan personen en vrachtauto,s gedaan en ben ook altijd nieuwsgierig naar nwe gegevens van auto,s etc.

Daaronder valt ( viel ) dus ook de labeltoekenning, omdat ikzelf weet hoe moeilijk het is om een motor zuiniger te laten rijden zodat er een emissie uitstoot vermindering kan worden gemeten.

• Désirée

Marcol Schreef:

——————————————————-

> 5 uur geleden eindelijk de Duster (E5, zwart,

> laureate + pack look) opgehaald na bijna 5 maanden

> wachten, ziet er top uit, de mensen die hem gezien

> hebben zijn erg enthousiast en vol lof. Maar goed

> dat beantwoord je vraag niet. Heb eens goed de

> papieren bekeken, kan niets vinden over een label

> indeling, helaas.

Cool, ik ga hem a.s.vrijdag ophalen, ook een Laureate, zwart, pack look en Amaretto leer en blu tooth. Zo'n zin in. Ben zo benieuwd. Weet je trouwens hoe hard je de eerste kilometers mag rijden? Was dat niet boven de 120km? (Sorry, hou van auto's maar blijf vrouw!)

• Marco

Hi Désirée,

Mij is aangeraden om de eerste 1000km niet boven de 3500 toeren te komen, maar op de snelweg rij je dan evengoed ruim 130. Tot op heden zijn wij zeer tevreden over de auto en uitvoering. Wens je alvast ook heel veel mooie en veilige kilometers met de aanwinst.

Gr. Marco

• frans5

Ik heb op 23 februari mijn Duster 4x2 opgehaald bij de dealer en die vertelde mij dat deze met de nwe E5 motor het C label heeft gekregen.

Ik heb het ook ergens op de officiele Daciasite gelezen, maar of dat ook voor de 4x4 uitvoering geldt, dat weet ik niet.

• Barrabas

B) De Duster Benzine 4X4 1.6 16V HEEFT AL sinds begin productie een E5 motor !!!