Hoi Adriaan
Ik had voor mijn Dacia Duster 4x2 1.6-16v LPG3 een Reanault Scenic 1.6-16v met LPG3 deze auto heeft 260.000 kilometers gelopen en was 10 jaar oud.
Ik heb geen problemen gehad met kleppen of wat dan ook.
Dus er is hoop.
dacia sandero stepway 2010 okt.1.6/8 kleps.in 2011 maart instal van viale bij 6000km inbouw .bij 15000km de eerste keer kleppen gesteld zelf gedaan .kost bij dealer 172 euro dus maar zelf gedaan.als je nieuwe auto koopt bij dacia fabriek af gas .volgens dacia/ kleppenstellen bij dacia van fabrieks af gas 15.000km dan 30.000 hierna elkeer bij 30.000km.zoals ik zeg ik heb hem achteraf gas inlaten bouwen .tot nu toe geen problemen .km nu 19.000km.kleppen stellen duurt rond 1.5 uur.ik ben geen monteur.maar het is mijn hobby om aan auto~s te sleutelen.en rijden op gas is geen verschil benzine/gas Qa trekkracht.alleen aan de tank station merkje dat a 35 liter:58 euro of 23 euro a 400km.
greetz vroemen
Hallo Adriaan,
Wij hebben een Sandero Stepway gereden. Zelf met garantie een gas installatie laten inbouwen. Wij rijden gemiddels zo'n 30.000 km per jaar. De gasinstallatie hebben wij in laten bouwen met een km stand van 19.000 Bij een km stand van 25.000 begon de auto als deze nog koud was af te slaan. Er vervelend en niet betrouwbaar rijden. Bij de 30.000 km beurt werd er bij de dailer gezegd dit komt door het gas en als je op gas rijd moet je om de 15.000 km de kleppen laten stellen. Dit verhaal ging bij ons niet echt op want wij hadden echter pas 6.000km op gas gereden. Maar goed , wij hebben toch de kleppen af laten stellen en het probleem zou hiermee verholpen moeten zijn. Dat was het dus niet!!!!
Inmiddels rijden wij geen dacia meer maar ik wilde je dit toch even laten weten. Wij zelf waren en zijn nog steeds van mening dat dit probleem niet door het gas is ontstaan omdat wij er écht nog géén 15.000 km op gas mee hadden gereden.
Ik hoop dat je hiermee iets kunt.
Groet,
Suzan
ps. Mocht je nog mensen weten die Dacia rijden en een set gebruikte winterbanden ( 7mlm profiel goed voor min 3 seisioenen) of Dakdragers kunnen gebruiken, wij hebben deze nog te koop.
Suzan Schreef:
——————————————————-
> Hallo Adriaan,
>
> Wij hebben een Sandero Stepway gereden. Zelf met
> garantie een gas installatie laten inbouwen. Wij
> rijden gemiddels zo'n 30.000 km per jaar. De
> gasinstallatie hebben wij in laten bouwen met een
> km stand van 19.000 Bij een km stand van 25.000
> begon de auto als deze nog koud was af te slaan.
> Er vervelend en niet betrouwbaar rijden. Bij de
> 30.000 km beurt werd er bij de dailer gezegd dit
> komt door het gas en als je op gas rijd moet je om
> de 15.000 km de kleppen laten stellen. Dit verhaal
> ging bij ons niet echt op want wij hadden echter
> pas 6.000km op gas gereden. Maar goed , wij hebben
> toch de kleppen af laten stellen en het probleem
> zou hiermee verholpen moeten zijn. Dat was het dus
> niet!!!!
> Inmiddels rijden wij geen dacia meer maar ik wilde
> je dit toch even laten weten. Wij zelf waren en
> zijn nog steeds van mening dat dit probleem niet
> door het gas is ontstaan omdat wij er écht nog
> géén 15.000 km op gas mee hadden gereden.
>
>
> Ik hoop dat je hiermee iets kunt.
>
> Groet,
>
> Suzan
>
> ps. Mocht je nog mensen weten die Dacia rijden en
> een set gebruikte winterbanden ( 7mlm profiel goed
> voor min 3 seisioenen) of Dakdragers kunnen
> gebruiken, wij hebben deze nog te koop.
@Suzan,
Jammer dat je inmiddels de Daas niet meer hebt, het probleem dat je beschrijft is toch op te lossen.
Mijn handen kriebelen bijna, ik had toch eerst de volgende zaken (laten) nakijken:
Mogelijk maakte de gasleidingen (naar bv de gas- injectors) een te scherpe bocht.
Was de electrode-afstand van de bougies wel juist.
Stond de gasdruk (de enigste waarde die in een G3 installatie afgesteld kan worden) op de verdamper niet te laag.
Had jij ook last van onjuiste waarden op de temperatuur meter.
Echt jammer, maar ik snap wel je beslissing.
Mgr.
Ruud
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?