Hoi allemaal,
Wie heeft recent een MCV Laureate gekocht en wil vertellen of deze bevalt ?
Alvast bedankt, groeten Hoogie.
Wij hebben 2 1/2 jaar in de MCV Laureate gereden met diverse opties het was model 2008 onze ervaring is dat het een fijne betrouwbare auto is.
Met veel bergruimte ( we reden de 5 persoons ) dat is in de Duster waarin we nu rijden wel iets minder maar om in te rijden is het heerlijke comfortabele auto en zeker voor de prijs.
Dag, Wij rijden sinds 2,5 jaar in een laureate, mpi. Een geweldige auto. Wij hebben er geen extra opties bij, behalve de dakbergruimte. De auto rijdt goed, is zuinig en wij hebben er veel plezier van. Kortom, een goede koop. Mijn volgende auto wordt zeker weer een mcv, tenzij de opvolger gaat tegenvallen. De bergruimte vind ik erg prettig. Meestal is de bak leeg, maar onverwachtse verhuizingen zijn nooit een probleem. Veel rijplezier gewenst.
Hoi Delly,
Begrijp dat jullie een Laureate Blackline krijgen, wij hebben vorig jaar een Laureate besteld (zwart) en kunnen deze op gaan halen maar volgens het kenteken is het een Blackline. Op de koopovereenkomst staat ook niets vermeld over een Blackline dus ik vrees dat ik niet de juiste auto krijg afgeleverd.
Ik snap nog steeds niet het verschil tussen een Laureate (zwart) en een Laureate Blackline, heb jij hier mee informatie over te melden.
Alvast bedankt, groeten Hoogie
Hoogie Schreef:
——————————————————-
> Hoi Delly,
>
> Begrijp dat jullie een Laureate Blackline krijgen,
> wij hebben vorig jaar een Laureate besteld (zwart)
> en kunnen deze op gaan halen maar volgens het
> kenteken is het een Blackline. Op de
> koopovereenkomst staat ook niets vermeld over een
> Blackline dus ik vrees dat ik niet de juiste auto
> krijg afgeleverd.
> Ik snap nog steeds niet het verschil tussen een
> Laureate (zwart) en een Laureate Blackline, heb
> jij hier mee informatie over te melden.
>
> Alvast bedankt, groeten Hoogie
In augustrus vorig jaar een laureate 1.6 V16 blue electric besteld.
Met de voorwaarde dat het kenteken pas in 2011 op naam wordt gezet.
Van de dealer in november te horen gekregen dat de levering op zich laat wachten ivm het bekende euro5 verhaal. Hij kon mij ook niet vertellen wanneer het bestelde type geleverd gaat worden omdat vanaf 2011 tot nu toe alleen maar de blackline-versie besteld kan worden.
(zie voor de folder van de blackline www.dacia.nl).
Het voordeel van de laureate tov de blackline is dat de laureate twee zijairbags heeft en de blackline niet.
Standaard bij de blackline wordt geleverd: metaallak (kan maar uit 3 kleuren kiezen), alu velgen, iets ander materiaal gebruik dashboard, andere stoelbekleding, radiobediening achter het stuur. De blackline is 500 euro duurder dan de laureate met metaallak.
Ik heb dus mijn bestelling maar laten omzetten naar een blackline. Ik heb geen zin om te wachten, in mei heb ik de auto nodig. Wel jammer van de zwarte kleur, had liever blue electric gehad. Helaas heeft de blackline dus inderdaad geen zijairbags. Is jammer maar vind ik niet zo'n heel groot probleem.
Onlangs is de euro5-motor voor de logan mcv 1.6v16 vrijgegeven, dus ik ga ervan uit dat auto in maart wordt afgeleverd.
Wij hebben in juni de Laureate 1.6 16v, 7p (zwart), mogen ontvangen. Zijn er al mee op vakantie geweest naar Frankrijk en Spanje, tot nu toe motorisch geen problemen ondervonden, heeft nu de 20000 km aangetikt.
Hij bevalt ontzettend goed, t.a.v. het geluid merk ik niet zoveel verschil met mijn oude Zafira uit 2000. Maar het is duidelijk wel aanwezig bij een hogere snelheid. (jammer dat de volume van de radio niet evenredig omhoog gaat met de snelheid van de auto () )
In het begin wel terug geweest naar de garage voor onderstaande punten:
-het van binnen openen van de linker voordeur weigerde af en toe, tot zelfs helemaal niet (raam moeten openen en van buiten uit de deur geopend)
-de achterdeur viel niet altijd goed in het slot (na verschillende smijt en gooi pogingen ;-) )
Allebei netjes opgelost door de garage, in de voordeur hebben ze een nieuw slot geplaatst en de achterdeur opnieuw afgesteld.
Grootste irritatie is/was het geluid van de ruitenwissers, nieuwe ruitenwissers erop gezet (model flexwiper) en daar heb ik nu geen last meer van.
Wat ik mis op de auto zijn een paar kleine handigheidjes: temperatuurmeter in de boordcomputer en dat je voor de ruitenwisser 1 maal de hendel aanraakt om een keer te wissen zonder deze nu aan en uit te moeten zetten (ach ja waar hebben we het over …, er zijn ergere zaken op de wereld)
Destijds was o.a. het verschil met de blackline dat deze niet te verkrijgen was als 1.6 16v motor en er zat een andere radio in met een stuurkolom bediening
groeten,
Alexander
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?