Euro NCAP Dacia Duster

• Ben

De resultaten van de crash-test van de Duster zijn bekend.

Beetje tegenvallende resultaten: drie sterren.

Hier de link:

http://www.euroncap.com/results/dacia/duster/2011/421.aspx

Vr. Gr. Ben

• Ronald-2008

Zelfde score toch als indertijd de MCV?

Je verliest punten als bijv. het stickertje op de slotjes voor de gordels te klein zijn, of als het stickertje dat je moet waarschuwen om geen maxi-cosi op de bijrijdersstoel te zetten als de airbag geactiveerd is.

• frans5

Bij aanrijdingen is iedere auto gevaarlijk, ligt er aan hoe het gebeurt lijkt mij.

Jarenlang heb ik in auto,s gereden die ook niet bepaald veilig waren , en dat waren ook auto,s van bekende merken.

Maarja, alles heeft een prijs, dus geldt dat ook voor de veiligheid, we hebben nu alleen maar kreukelzone,s, airbags, ABS en ESP en kooiconstructie,s en waarmee de veel duurdere auto,s wel allemaal uitgerust zijn, maar ik voel me veilig genoeg in m,n Dacia Duster hoor.

• GJvdZ

Zolang er niemand tegen je aanrijdt is zelfs een 2CV veilig….

• delly

zie ook: http://www.blikopnieuws.nl/bericht/125636/ANWB_adviseert_aanschaf_van_autos_met_ESC.html

• kri

delly Schreef:

——————————————————-

> zie ook:

> http://www.blikopnieuws.nl/bericht/125636/ANWB_adv

> iseert_aanschaf_van_autos_met_ESC.html

ESC? Is dat hetzelfde als ESP?

• George53

Voozover ik kan zien hebben we veel aftrek voor het gevaar wat we vooral buiten de auto vormen.

Gevaarlijk voor vooetgangers (Is een algemeen SUV probleem) daarom wilden de Belgen de SUV in het algemeen verbieden dus niet echt een verrassing.

Een andere behoorlijke aftrek post is voor actieve veiligheid verkrijgbaar op de duster zoals standaard esp, “dertig” airbags en dergellijke geldverslindende maatregeelen.

De auto indigt op drie sterren maar is voor de passagiers heelwat veiliger dan je zou mogen verwachten voor deze prijsklasse. En misschien is het egoistisch maar mijn eigen veilgheid en van mijn passagiers gaa voor de rest en dat is goed geregeld. Volgens mij zelfs beter dan andere modellen van Dacia

• willem

Wat een kolder die NCAP onzin.

Als iedereen normaal rijdt (zoals de meeste Dacia rijders :-) ) heb je helemaal geen NCAP nodig.

En in geval van een aanrijding zit ik liever in een Duster dan in een Panda met 400 airbags.

willem

• Karl

willem Schreef:

——————————————————-

> Wat een kolder die NCAP onzin.

> Als iedereen normaal rijdt (zoals de meeste Dacia

> rijders :-) ) heb je helemaal geen NCAP nodig.

> En in geval van een aanrijding zit ik liever in

> een Duster dan in een Panda met 400 airbags.

> willem

Behalve dan dat jouw Duster meer vervormt dan een Panda en je dus meer kans op letsel hebt.

Groter hoeft niet altijd veiliger of beter te zijn.

• willem

Een Dustert heeft ook meer ruimte om te vervormen en vooral ook meer hoogte.

Maar ik moet er niet aan denken dan mijn dustertje op enige manier een andere vorm krijgt, ik ben net zo blij met de vorm die hij nu heeft.

Het meeste gevaar komt tegenwoordig van achteren, door alle idiote bumperklevers, gelukkig duurt het bij de lange Dustert even voor de achterligger op de achterbank zit.

Kortom, veiligheid zit niet in de auto, maar in de chauffeurs.

Willem