xenon in de duster

• gregor

heb vande week een xenon paket besteld h7 voor mijn duster

heeft er al iemand ervaring met xenon in een duster

• HenkM

Geen ervaring maar volgens mij geldt voor auto's van na 2007 dat de lamp units moeten voorzien zijn van automatische hoogte verstelling en sproei installatie bij montage van xenon. Lijkt me een behoorlijke kluif om de zaak legaal door een keuring te krijgen.

• Mark L.

Mag inderdaat niet en krijg je niet door de keuring.

• stitch0709

Ook belangrijk is of je koplampen geschikt zijn, moet ergens een code staan, weet zo direct niet meer welke ,

keuring vind ik vaak “B======it” als lichtbeeld goed is, meestal geen probleem, ander “ff”snel voordoen wisselen;)

• ger 52

is illegaal xenon verlichting want de auto voldoet niet aan de wettelijke eisen en staat nog asociaal ook. komt “dwingend” over. Het liefst had ik licht geel gekleurde warme verlichting zoals Philips vroeger in H4 halogeen leverde. Zou nog even wachten op de komst van de voor de auto geschikte led verlichting.

• gregor

kijk ik weet ook wel dat het niet mag en dat hij ook niet door de keuring komt maar die is pas over 3 jaar dacht ik

en het licht is zo dat er een ander er geen last van heeft

en ook zo ingeboud

kwestie van lamp eruit xenon lamp erin een paar draadjes om steken balast plaatsen en klaar

en bevald het me niet dan gewoon weer even prutsen en klaar

kijk voor de een is een auto om van a naar b te komen en meer niet die zal het woordt poetsen ook wel niet kennen

ja en een dasia duster is voor mij toch iets meer

• Mark L

Hou er rekening mee dat de politie tegenwoordig ook extra controle doet op de verlichting, een tijdje terug zijn er hier bij zo'n controle 10 tallen op de bon gegaan. Dat ging van verkeerd gebruik van de voorste mistlichten tot het aanwezig zijn van niet regelmentaire verlichting!

• frankieboy001

ger 52 Schreef:

——————————————————-

> is illegaal xenon verlichting want de auto voldoet

> niet aan de wettelijke eisen en staat nog asociaal

> ook. komt “dwingend” over. Het liefst had ik licht

> geel gekleurde warme verlichting zoals Philips

> vroeger in H4 halogeen leverde. Zou nog even

> wachten op de komst van de voor de auto geschikte

> led verlichting.

Hoi Ger,

zijn deze lampen misschien iets voor je ??

GoldVision Yellow H1 55W/12V 2pcs

voor meer info klik op de link

autostyle

Gr

Frank

• ger 52

Bedankt voor de tip, deze lijken in de buurt te komen. Ik weet niet precies of ze dezelfde lichtkleur geven.

Hij valt dan echt, in een positieve manier op en het licht is plezierig voor je ogen. Ben ook benieuwd naar de lichtopbrenst.

Als je goed kijkt zit hier een kleurtje over heen, terwijl de vroegere lampen van Philips de kleur echt transparant in het glas had zitten.

• LED-Lightning

Ik vraag me wel af of die lampen of de bedrading met zoveel Watt geen last krijgen met de warmte die dit oplevert?

Met Xenon heb je daarvan geen last, want de standaard Xenon lamp gebruikt slechts 35 Watt