Hulpveren of andere ondersteuning

• RichardMCV

Dat is precies wat ik bedoel….

Als je 5 personen in de Duster zet, dan bevinden deze zich tussen de vooras en achteras. De gewone belading bevind zich in de kofferruimte en dus achter de achteras. Eerlijk gezegd verwacht ik dat de Duster dan behoorlijk recht hangt……

Groetjes,

Richard, www.daciamodellen.nl

• frans5

Hoi Bernard.

Dan zou je toch beter contact kunnen zoeken met een bandenmontage bedrijf welke ook hulpveren etc monteren.

Deze hulpveren gaan meestal pas meedragen als de auto “overbelast ” word, dus bij normale belasting heb je de normale veercapaciteit.

Verders hoop ik dat er wel Duster rijders zijn die een beter advies kunnen geven dan ik , veel succes.!!

• Bernard

“Als je 5 personen in de Duster zet, dan bevinden deze zich tussen de vooras en achteras. De gewone belading bevind zich in de kofferruimte en dus achter de achteras. Eerlijk gezegd verwacht ik dat de Duster dan behoorlijk recht hangt……”

Ik denk inderdaad dat de Duster dan rechter zal hangen, maar dat komt alleen omdat hij ook wat meer door de voorvering zal zakken. Met 5 personen voor de achteras en belading in de kofferruimte en nog een aanhanger aan de trekhaak ligt er echt wel meer dan 200 kg gewicht op de achteras waardoor de vering nog meer zal doorzakken. Dus het probleem blijft …………………….

• RichardMCV

Hulpveren zouden dan misschieneen oplossing kunnen zijn, mits je de juiste veren daarvoor kunt vinden. Maar bij MadTooling hebben ze ook luchtbalgen die je in de originele veren plaatst. Deze breng je dmv een luchtpompje op druk.

Ik heb in het begin overwogen om dit bij mijn MCV te doen maar die zakt niet zover achterover. Een oom van mij heeft dit jaren geleden gedaan bij zijn BMW die hij gebruikte voor zijn koeriersbedrijf. Hij pompte eerst de balgen op en ging vervolgens de kofferbak beladen; je kon niet zien dat er lading inlag….

Groetjes,

Richard, www.daciamodellen.nl

P.S.

Voor de MCV heeft MadTooling de luchtbalgen in het programma; even vragen dus voor de Duster……..