Beste Daciarijders, in het bijzonder aandacht gevraagd voor Dusterbezitters,
Nu ik mijn Duster een goede maand in bezit heb, is mij iets opgevallen waar ik niet helemaal tevreden over bent. Ik heb sidebars laten monteren bij de levering van de Dacia, maar zitten precies onder de dorpel van de auto. Nu is de montage mijn inziens, meer voor de sier dan wat de sidebars eigenlijk moeten doen. Dat is namelijk bij een eventuele zijaanrijding de eerste ontstane schade opvangen, mits niet te hard. Beter daar schade dan je zijkant in elkaar, is mijn mening.
Sidebars behoren wat ik op andere modellen heb gezien, toch wel een aantal centimeters uit te steken. Ik ben vandaag bij dealer Kerkhof en Visscher langs geweest in Rotterdam ter beoordeling. Eerder had ik al foto’s gemaild naar de dealer. Na overleg met de verkoper en monteurs in de garage blijkt dat Dacia zo de sidebars aanlevert en niet te verstellen zijn. Ook zou bij verstelling / verlenging de sidebar niet sterk genoeg meer zijn Heb me er niet helemaal bij neergelegd, men gaat nog verder informeren of er nog iets aan te doen valt. Ik wacht het bericht van de dealer dus nu af. Als je van bovenaf richting dorpel kijkt beneden, is de sidebar niet zichtbaar, behoudens waar de dorpel een kromming heeft aan het einde.
Zijn er meerdere Dacia Duster rijders die mij iets kunnen vertellen of ervaring hebben in een soortgelijke situatie? Mag ik meer eisen van de dealer, leg ik me bij de eerdere beslissing neer? Reacties zijn meer dan welkom.