snelheidssensor tbv cruise control

• pejramakers

Beste mensen,

We zijn vandaag bezig geweest met het inbouwen van een Waeco MS-50 cruise control. Het is bijna gelukt, alleen weten we niet precies waar het snelheidssignaal vandaan kan worden gehaald.

Wij vermoeden dat dit een sensor is aan de achterzijde van de motor op de versnellingsbak met drie draadjes. Klopt dit en welke kleur moeten we dan hebben?

Het betreft een MCV 1.6MPI.

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties!

• Paul

6a van de UHC Connector EHI

• Avaka

Kleur groen, (achter het klokkenspel).

• RichardMCV

Das een lastige draad Avaka……

Ik heb 4 groene draden achter het klokkenspel zitten; 3x op de stekker recht en 1x op de stekker links….

Groetjes,

Richard,www.daciamodellen.nl

• Paul

De UHC elektronica is gemakkelijker te vinden onder het dashboard aan de linkerzijde.

De Connector is de 40 polige gedeeld in sector A en B. Deel A zit het dichtste bij de zijkant van de kast en pen 1 begint aan de kant van de andere stekker. Kwestie van tellen. (blijft onder de 10 dus dat moet nog net kunnen)

• Merijnvs

Beste Paul,

Ik weet dat dit draadje al even geleden zijn laatste bericht heeft, maar ik zit met de zelfde vraag en ik kom er m.b.v. jouw aanwijzingen niet uit. Je geeft aan dat je deel A moet hebben, de gene die het dichtst bij de zijkant van de kast zit. Bij mij is die bruin. Pen 1 begint aan de kant van de andere stekker. Bij mij is die kant genummerd 11 t/m 20… bedoelen we toch het zelfde? Als ik aan die kant kijk kom ik op de 6e plaats uit bij een paarse draad. Klopt dit?

• N.Sijm

Dezelfde cruise control ook gemonteerd in mijn MCV 2011, heb ook geprobeerd om deze op het snelheids signaal aan te sluiten.

Echter het snelheids signaal werkt niet altijd, dus ik heb gewoon de magneet op de vooras gemonteerd, werkt ook perfect.

Enkel valt de CC weleens uit als je over een drempel of kuil rijdt.

Geef even een reactie als het bij jou wel werkt.

• pejramakers

Ik heb uiteindelijk ook met magneten op de as het snelheidssignaal geregeld. Op de UHC staat bij mij een andere nummerverdeling en bij het nameten bleek de aangegeven code niet het snelheidssignaal te geven.

Maar zo werkt het ook perfect!

• roberke

Sommigen vergeten dat niet iedereen een electromechanicus is.Het kan natuurlijk ook zijn dat ik oerdom ben.Reacties zal ik trachten te beantwoorden. Robertinoke@gmail.com

• Demietri

Als je toch de draad achterop de klok gaat gebruiken, dan wel het bruggetje doorknippen op de unit van de CC.