fluittoon duster 4x4

• walter

Sinds 14 januari 2011 onze Duster 4x4 Laureate.. Alles naar wens, rijdt lekker en comfortabel, maar….

bij 80 km/h komt er vanuit het motorcomp. een irritante fluittoon bij. Als ik de motor ontkoppel (door koppelingspedal in te trappe) verwdijnt de fluittoon. Dit bij een gelijkblijvend toerental. Na ongeveer 100 km/h verdwijnt de fluittoon weer.

Garage naar laten luisteren. Zeggen dat het waarschijnlijk een producteigenschap is. Hiermee niet accoord, in een testauto was dit geluid er niet.. Iemand een idee wat het kan zijn of een soortgelijke ervaring??

• Patrick 4x4

Beste Walter,

Onlangs extra testrit gehad (auto al gekocht, maar nog niet geleverd) in een 4x4 Diesel en ondervond toen dezelfde problemen. Ik heb een 4x4 benzine gekocht, heb jij een Diesel of een Benzine versie?

gr,

Patrick

• walter

het is een benzine versie en normaal rij ik in de 2-wiel stand. Heb hem ook in de automatische stand geprobeerd maar blijft het probleem geven. Mij nog een raadsel waar het vandaan komt maar het is raar dat bij het ontkoppelen het geluid dus weggaat.. vandaar dat ik iets met de aandrijflijn verwacht.

Ik blijf er ook mee naar de garage gaan omdat het geluid er gewoon niet in hoort…

• petervd

In bezit van Duster 4x4 benzine. GEEN fluittoon te horen (ongeacht toerental, snelheid, versnelling en 2WD of 4WD stand)

De opmerking van garage “ is waarschijnlijk produkteigenschap” duidt erop dat men weet waar het vandaan komt en dat men niet van plan is om het op te lossen (waarschijnlijk kostenplaatje?).

Indien dit een produkteigenschap van 4WD is, dan was dit wel in het handboek vermeld (wel vermelding van dat auto meer geluid kan maken wanneer 4WD actief is).

Men geeft in instructie boek zelfs aan dat een fluittoon een storing is (blz 5.39) met mogelijke oorzaak antenne dat niet goed geplaatst is. Dus fluittoon is geen produkteigenschap.

Zijn er meer mensen met een Duster 4x4 benzine die GEEN last hebben van een fluittoon? Misschien handig dat die ook reageren. Wordt het duidelijk dat het geen produkteigenschap is, maar een produktiefout of fabrieksmontage fout.

Succes

• marten

wij hebben ook een 4x4 benzine en rijden er nu 3 maanden mee,

en met 4700 km nog geen fluitje gehoord

marten.

• walter

Voor zover in ieder geval al bedankt voor de reacties. De dealer is nu op zoek naar een referentie auto. Dit om mijn geluid te vergelijken met een andere auto. Blijkbaar om zichzelf in te dekken maar laat ik vooral uitgaan van het positieve en dat is dat er naar gekeken wordt en opgepakt. Ben nu benieuwd naar binnen welke tijd ze denken dit te kunnen regelen.

• Patrick 4x4

Graag gedaan Walter, nu maar hopen dat het op (korte) termijn opgelost wordt, graag een update als je weer nieuws hebt. Onze 4x4 benzine wordt naar alle waarschijnlijk binnen nu en een kleine maand geleverd, hopelijk zonder fluittoon.

• walter

uiteraard hou ik het forum even op de hoogte. Stel dat het nog een keer bij iemand voorkomt (wat ik uiteraard niet hoop) dan is het maar genoteerd :)

• john

Heb zelf een benzine 4x4 en heb geen lasten rijd altijd met 4x4 nu 14.000 km mee geredeb van september 2010.

• lyricsman

Hoi,

Ik heb ook een duster 4x4 laureate benzine, maar geen fluittoon.

Die fluittoon hoort echt niet blijf er mee teruggaan totdat het opgelost wordt.

Veel succes ermee