Wederom naar de garage geweest. De chef werkplaats heeft er mee gereden. En ja, inderdaad er is een geluid die het ergste is bij 90 km/h in de 6de versnelling. In zijn 5 hoor je het veel minder maar dan maakt ie gewoon veel meer toeren. Ik kreeg het vergelijk mee van het rijden in een Jeep of een andere vierwiel. Maar waar het omgaat dat ik gewoon in 2-wiel sta en ik geen jeep heb. Ik heb nooit kunnen vermoeden dat dit zo gaan spelen anders had ik me nog een keer zitten bedenken of ik dit wel had gewild.
Tevens heb ik mijn verhaal gedaan van de ervaringen van eigenaren op het forum.
In het zelfde na gesprek deelde de garage mij mede een soort gelijke Duster te hebben doorgeleverd (ook 4wd en 1.6 benzine) die hetzelfe geluid zou hebben gemaakt. Jammer genoeg moest die Duster direct door want ik wil wel eens horen wat het geluid in een andere 4wd 1.6 benzine is bij 90 km/h in zijn 6. Misschien ben ik wel een kniesoor. Het geluid wordt in ieder geval wel bevestigd door de garage dus dat is een stap voorwaarts.
Het geluid zou in ieder geval voortkomen uit de aandrijflijn omdat het hier om een complexere lijn gaat dan een 2-wiel. Alles goed en wel maar dit hebben zij mij nooit verteld.. dus het verhaal is nog niet teneinde.. Ik ga nu verder met onderzoeken ook toerentalvergelijkingen proberen te krijgen met referentie auto's
Nogmaals.. verder helemaal tevreden over de auto maar dit is net zo iets wat er gewoon echt niet in thuis hoort volgens mij. Ik mag er toch bij een nieuwe auto van uitgaan dat het ook op een juiste en afdoende wijze wordt opgelost.
De garage gaat ondertussen ook op zoek naar een soortgelijke auto. De vraag of er een nieuwe nog te leveren auto is of een reeds geleverde. In het laatste geval moet uiteraard toestemming gevraagd worden van de eigenaar, dus vaak lastiger.