Boordcomputer met 6 functies:

  • willem

    Erg jammer, dat is nu juist 1 van de belangrijkste.

    Avaka Schreef:

    ——————————————————-

    > Ja, het gemiddelde verbruik laat ie wel zien.

    > Maar niet het actuele.

  • lyricsman

    Ik heb een duster laureate 4x4 benzine van januari 2011 hier werken alle 6 de functies

  • ger 52

    actuele gerbuik is wel goed te zien, even reset indrukken en binnen enkele honderden meters is het actuele gerbuik inzichtelijk

  • Avaka

    Alleen klopt daar geen r##t van. Kan ook niet, het is te onzuiver.

    Na verloop van tijd (kilometers) wordt het daadwerkelijke verbruik per kilometer zichtbaar.

  • toine60

    @Avaka,

    Klopt niet helemaal wat je zegt. Het reële verbruik wordt bepaald door het toerental en de stand van je gaspedaal (vraag naar vermogen). Na een paar kilometer zul je al een gemiddeld verbruik zien over de afgelegde afstand.

    Probeer het maar eens uit als je tankt langs de snelweg. Bij het optrekken zal de display aangeven rond de 20 of meer. Naarmate je de constante snelheid aanhoud zal hij geleidelijk teruglopen terwijl je werkelijke verbruik rond de 8 of lager ligt.

  • GhostDusters

    Avaka Schreef:

    ——————————————————-

    > Alleen klopt daar geen r##t van. Kan ook niet, het

    > is te onzuiver.

    > Na verloop van tijd (kilometers) wordt het

    > daadwerkelijke verbruik per kilometer zichtbaar.

    Dit klopt helemaal ……..Niet ……. het is een kweste van resetten ( zoals Ger al schreef ) en zoals jezelf al schreef na enkele km , zie je het aktuele verbruik .

    Zo simpel maakt Dacia het ;)

  • Morris

    Ik zie hier een aantal reacties m.b.t de wijze waarop het actuele verbruik zou kunnen worden afgelezen. Dit is echter niet wat er met actueel verbruik bedoeld wordt. Inmijn vorige auto's was er een functie actueel verbruik Hier kon/kan men direct aflezen wat het het verbruik op dat moment is. Als je dus het gaspedaal intrapt of loslaat, wordt direct het verbruik van dat moment aangegeven. Ook kon men dus goed het verschil in verbruik zien tussen bijvoorbeeld 100 km/u of 120 km/u

    Deze functie heeft de Duster niet. Jammer…..ik had hem namelijk altijd in deze stand staan.

  • GhostDusters

    Morris Schreef:

    ——————————————————-

    > Ik zie hier een aantal reacties m.b.t de wijze

    > waarop het actuele verbruik zou kunnen worden

    > afgelezen. Dit is echter niet wat er met actueel

    > verbruik bedoeld wordt. Inmijn vorige auto's was

    > er een functie actueel verbruik Hier kon/kan men

    > direct aflezen wat het het verbruik op dat moment

    > Deze functie heeft de Duster niet. Jammer…..ik

    > had hem namelijk altijd in deze stand staan.

    Tja , maar we hebben het nu over low budget auto's en ik vind het eigenlijk al informatief genoeg .

    Jammer dat de tijd voorbij is , dat we gewoon auto konden rijden ……………..

  • Avaka

    Dat bedoel ik met mijn reactie.

  • stitch0709

    had in mijn eerste auto (fiat 128) zon`n vacuüm meter geïnstalleerd. Wijzer met rood geel groen vakje, zodat je kon zien of je op een zuinige manier reed.

    Optrekken, altijd proberen niet in rood te komen. Hierdoor mezelf wel een hele rustige rijstijl aangeleerd. Nu gewoon toerental in de gaten houden.

    Als je beneden 3000 blijft, rijdt je redelijk zuinig.