Boordcomputer met 6 functies:

  • Eugenius1960

    Het is maar dat je het weet!

    In de nieuwste folder van de Dacia Logan MCV staat m.b.t. de boordcomputer letterlijk:

    Functionaliteit vervalt op 1.6 MPI 85 LPG Lauréate uitvoering.

    Stom hè?

  • bert boudewijn

    probleem: ik heb een dacia logan. de achterlichtbehuizing daarvan heb ik, wegens schade, onlangs vervangen, maar plotseling brand de achteruitrijlamp niet meer.

    alles gecontroleerd: overal correcte aarde en voeding, OOK op de aansluiting voor de achteruitrijlamp. doch op het moment dat ik de lamp wil laten branden, op contact in de

    achteruit versnelling, gebeurt er niets, alleen de stroom valt weg. heb ik er geen lamp inzitten, dan het ik gewone voeding.

    wie weet de oplossing. heb zekeringen gecontroleerd, alles OK, heb relais gecontroleerd, alles OK, maar waar zit de “computer” die dit mogelijk aanstuurt.

    dan kan ik daar aan de gang, doormeten en het euvel vinden.

    WIE KAN MIJ VAN ADVIES DIENEN s.v.p.

    b.v.d.

    bert boudewijn

  • bert boudewijn

    probleem: ik heb een dacia logan. de achterlichtbehuizing daarvan heb ik, wegens schade, onlangs vervangen, maar plotseling brandt de achteruitrijlamp niet meer.

    alles gecontroleerd: overal correcte aarde en voeding, OOK op de aansluiting voor de achteruitrijlamp. doch op het moment dat ik de lamp wil laten branden, op contact in de

    achteruit versnelling, gebeurt er niets, alleen de stroom valt weg. heb ik er geen lamp inzitten, dan is er gewone voeding.

    wie weet de oplossing. heb zekeringen gecontroleerd, alles OK, heb relais gecontroleerd, alles OK, maar waar zit de “computer” die dit mogelijk aanstuurt.

    dan kan ik daar aan de gang, doormeten en het euvel vinden en verhelpen.

    WIE KAN MIJ VAN ADVIES DIENEN s.v.p.

    b.v.d.

    bert boudewijn

  • Eugenius1960

    Hallootjes,

    Waarschijnlijk druk je op het verkeerde knopje.

    Om te schakelen tussen de functies moet je niet drukken op het knopje tussen de klokken!

    Druk op het uiteinde van de rechter hendel bij het stuur.

    Et voila.

    Eugenius1960

  • Jubbels

    De achteruitrijlamp wordt niet door de boordcomputer aangestuurd. Ook niet door een relais.

    Vanaf zekering 27 gaat een gele draad naar de schakelaar op het rempedaal. Vanaf deze schakelaar gaat een draad (via 2 connectors) naar de achteruitrijlamp. Bij de lamp is het de beige draad.

    Is de lamp wel goed? Doet de rest van de lampen in de unit het wel goed?

    Heb je ook de metalen plaat waar de lampen in zitten ook vervangen? Deze plaat is verschillend voor de Phase1 en Phase2.

  • Mark L.

    Op lpg geeft de boordcomputer toch niet de juiste verbruiksgegevens, kunnen ze hem evengoed niet aanbieden.

  • Turbootje

    bert boudewijn Schreef:

    ——————————————————-

    > probleem: ik heb een dacia logan. de

    > achterlichtbehuizing daarvan heb ik, wegens

    > schade, onlangs vervangen, maar plotseling brandt

    > de achteruitrijlamp niet meer.

    > alles gecontroleerd: overal correcte aarde en

    > voeding, OOK op de aansluiting voor de

    > achteruitrijlamp. doch op het moment dat ik de

    > lamp wil laten branden, op contact in de

    > achteruit versnelling, gebeurt er niets, alleen de

    > stroom valt weg. heb ik er geen lamp inzitten, dan

    > is er gewone voeding.

    > wie weet de oplossing. heb zekeringen

    > gecontroleerd, alles OK, heb relais gecontroleerd,

    > alles OK, maar waar zit de “computer” die dit

    > mogelijk aanstuurt.

    > dan kan ik daar aan de gang, doormeten en het

    > euvel vinden en verhelpen.

    > WIE KAN MIJ VAN ADVIES DIENEN s.v.p.

    >

    > b.v.d.

    >

    > bert boudewijn

    =============================================================================================

    Als ik het goed begrijp, krijg je bij het inschakelen van je achteruitrijschakelaar gewoon spanning op de lamp fitting.

    Dit zou betekenen dat er dan iets niet goed zit als de lamp in de fitting geplaatst word.

    Gebruik je niet per ongeluk een verkeerde lamp!!

    12V 21Watt moet er in (enkel polig dus), heb je de lamp niet per ongeluk verwisseld met een 12V 21/5 Watt lamp (dubbele pool)??

  • Barrabas

    Schakelaar op het rempedaal ? Dacht dat de spanning kwam van een zekering als het contact aan staat en dan via een contact op de versnellingsbak in achteruit 12 volt geeft naar de achteruitrijlamp.Maar het zit in elk geval niet bij de ZES functies van de boordpc.

  • Turbootje

    Barrabas Schreef:

    ——————————————————-

    > Schakelaar op het rempedaal ? Dacht dat de

    > spanning kwam van een zekering als het contact aan

    > staat en dan via een contact op de versnellingsbak

    > in achteruit 12 volt geeft naar de

    > achteruitrijlamp.Maar het zit in elk geval niet

    > bij de ZES functies van de boordpc.

    ================================================================================

    Ha Ha Ha :D

    Volgens mij zit het je wel erg hoog Barrabas.

    Maar soms is het best wel moeilijk om zelf een draadje te starten (openen)

    Dus ik stoor me er niet zo aan hoor, als we elkaar maar kunnen helpen want daar is dit forum voor.

    En wat die remlichtschakelaar ermee heeft te maken vroeg ik me inderdaad ook al af, maar ja, wie ben ik !!

    Turbootje :)-D

  • Jubbels

    Effe met m'n gedachten waarschijnlijk ergens anders. “Schakelaar rempedaal” moet uiteraard “Schakelaar versnellingsbak” zijn.

    Zekering 27 klopt, geschakelde plus.