Nu met Foto's!: Oplossing gezocht voor lelijke tochtband onder de voorruit bij Dacia MCV F2 1.6 16v,

• GJvdZ

Kan wel kloppen als je de reden die een verkoper gaf. De bouwkwaliteit is gezien de prijs wat minder en dan kan het soms wel en soms niet zichtbaar zijn. Of bij de allerslechtste proberen ze het nog wat te maskeren met zo'n tochtband.

• mcvjournaal

Als ik die (tocht)strook zo bekijk, krijg ik sterk het idee dat die er tijdens de productie geplaatst wordt om de boel te beschermen, bij het plaatsen van de voorruit ? bescherming van de lak tijdens het plaatsen van het dashboard ? of iets degelijks.

Volgens mij wordt die strook normaal gesproken na montage verwijderd. Hoort bij een kant-en-klare MCV niet meer aanwezig te zijn.

Herke

http://mcvjournaal.punt.nl/

• Jubbels

Met die gedachte speelde ik ook. (bescherming tijdens montage)

Hopelijk niet om een niet goed aansluitend dashboard te maskeren.

• motorboom

zit ook in de Duster's

• remcora

Ik denk dat de band er nog van de montage in zit. Mijn mcv phase 1 heeft hem in ieder geval niet.

Loop anders eens langs een andere dealer of kijk gewoon eens bij andere daasjes op de straat. Succes en geniet vooral van je nieuwe auto.

• Mensen

Uploaded with ImageShack.us

Een foto van onze tochtband in de Sandero die bij aflevering zeer bobbelig was geplaatst, wel een ander materiaal, maar net als in jouw mcv met een vergelijkbaar lelijke afwerking.

• Ed

Ook in mijn februari afgeleverde Dacia Duster Laureate is het band zeer goed zichtbaar (idem als op foto's Marcia), ook niet over de gehele breedte even netjes…Heb hier nog niet over geklaagd o.i.d. maar lees nu net dit topic, vandaar mijn melding. Is niet echt een mooi gezicht, dat ben ik met de meeste wel eens.

Gr, Ed

• Macia

Inmiddels even contact gezocht met DACIA klantenservice.

Het eerste antwoord was dat de tochtband is aangebracht als afdichting tussen het Dashboard en de voorruit. Tja, dat leek mij nogal logisch, dus even heel specifiek doorgevraagd (is het tegen vocht, lucht of geluid).

Het blijkt een tochtband te zijn tegen geluid, en inderdaad, de Dacia is een stuk stiller dan de versies waarmee ik heb proef gereden. Dat is positief, de afwerking wat minder. Voor wat betreft het verschil in afwerking links/rechts verwees de Dacia klantenservice mij naar de dealer.

• Peter R

Onze Daas uit 10/2010 heeft ook zo'n strip. Viel gelijk op.

Wij dachten ook al gelijk aan geluidisolatie.

In tegenstelling tot andere berichten, zit de onze wel netjes.

• HenkM

Mijn Duter heeft idd ook een “tochtstrip” deze is echter driehoekig en van een hogere dichtheid. Ziet er dus wel netjes uit in verhouding met bovenstaande strip (welke ik direct zou verwijderen).