stuurkogels vervangen.

• Avaka

Daar komt Zwadde van! (Als u begrijpt wat ik bedoel).

• harryzwol

Zwad = Snede gras, hoeveelheid gras in eens met de zeis afgemaaid; hoeveelheid gras of koren in een regel gelegd.

(:DX(:D

• RichardMCV

Maandag mag mijn MCV voor het eerst voor de APK. Ben wel benieuwd of er speling op de stuurinrichting zit; heb er in ieder geval nog niets van gemerkt. De MCV is de 60.000 net gepasseerd en de laatse ruim 3000 km daarvan in 1 week gereden.

Als er bijzonderheden zijn laat ik het weten…

Groetjes,

Richard, www.daciamodellen.nl

• RichardMCV

nou, ook bij mijn emceeveetje heeft de APK-meester geen problemen gevonden……..

Net 60.000 km op de teller (dus nog maar net ingereden) en zeker geen problemen met de stuurkogels. Toen hij klaar was met keuren heb ik hem daar nog specifiek naar gevraagd…

Groetjes,

Richard, www.daciamodellen.nl

• Bogaerts

Nou mensen 60.000km weinig .

Bij mij moesten ze na 40.000 al worden vervangen omdat er te veel speling in zat .

Stuur begon te trekken .

Dit viel binnen de garantie dus dat was geen probleem.

Ze hadden gelijk alles weer uitgelijnd .

Helaas merkte ik al snel dat het probleem funest voor de banden was geweest dus die kon ik ook gelijk vervangen.

Ondanks dat het lijkt dat de auto mij niet echt gegund is ben ik er over het algemeen wel zeer tevreden over hoor.

• Vinnie

Klinkt toch alsof er een bedenkelijke toeleverancier bij is geweest, of dat een bepaalde serie nauwelijks gesmeerd is :-)

• Bogaerts

Die van ons komt uit de serie van 3,5 jaar terug.

Degene met de leveringsproblemen.eind januari 2008 op kenteken 1 feb 2008.

• Vinnie

De stuurkogels komen van een toeleverancier. Zou de vraag naar deze stuurkogels zo groot zijn geweest dat ze die van inferieur materiaal gemaakt hebben? Ik denk dat ze in dat laatste geval geen toeleverancier meer zijn. Korte termijn succes!

• jan smale

Enige echte manko's na 168000km:

60.000km onder garantie linker stuurkogel vervangen

165.000km rechter stuurkogel vervangen.

Voor de rest echt zeer goede auto vanaf augustus 1987 dacia logan MCV 1,5 dCi'

1e uitlaat zit er na bijna 5 jaar nog onder,dat heb ik niet eerder meegemaakt (y)

groetjes Jan Smale

• Houthemkoffie

Gisteren de auto gebracht voor de APK keuring.

Het betreft een Dacia Logan MCV uit januari 2008.

Hij loopt sinds 2011 op LPG en de kilometerstand is 84372 km.

Vandaag een telefoontje.

De stuurkogels links en rechts hebben te veel speling en moet vervangen worden.

Overzicht kosten:

Werkplaats tarief : 2 eenheden a 51,50 Euro (per uur?) = 103,-

APK: 33,05

stuurkogels link en rechts: 97,-

BTW: 48,94

========================================

Totaal: 281,99 Euro

Volgens de monteur van autoservice R&R in Geulle (zuid Limburg) zijn de stuurkogels een zwak punt bij Renault/Dacia.

Ik las in bovenstaande reacties dat stuurkogels vrij makkelijk (en snel) te vervangen zijn, maar aan mijn factuur te zien is dat niet gelukt bij Autoservice R+R.