LPG nippel voor Frankrijk

• Luuk

Even ter aanvulling: winkels met kampeerartikelen hebben de verloop-nippels ook vaak te koop. Ik heb ze destijds 2e hands via marktplaats gekocht, maar kwam vlak voor de vakantie nog bij de Vrijbuiter in Roden. Daar hingen ze nieuw voor dezelfde prijs…

• DerRudy

@Luuk,

Klopt voor een paar centen ben je daar klaar(met een 21,8MM uitvoering) , maar die 10MM uitvoering ligt daar niet voor het ‘oprapen’.

mgr

Ruud

• Barrabas

Wat ik me afvraag is waarom alles aan een auto Europees moet voorzien zijn van een Europees CE keurmerk,niet alleen LPG installaties en dat voor een simpele nippel niet eens voor éénvormigheid kan zorgen.Maar dan vraag ik me ook steeds weer opnieuw af voor wie wij Europees kiezen.

• Avaka

Er is allang een Europese norm. Er bestaat een Euro nippel.

Maar probeer jij maar eens al die verschillende aansluitingen op al die verschillende pompen in al die verschillende landen te vervangen. En dan ook nog backward compatible. Wat denk je wat dat kost?

Soms zijn sommige zaken lastiger dan je op het eerste gezicht zou denken.

Europees kiezen doe je overigens voor jezelf. Nederland krijgt vele malen meer terug uit de EU dan dat het eraan betaald. Echt waar.

• Barrabas

Alle diesel/benzine vulpistolen zijn in het verleden ook aangepast over de hele wereld en dat is wel van een andere orde dan een nippel.

Wat Europa betreft niets is gratis laat staan dat je er ook nog aan verdient,integendeel.

Tenzij je tot de beunhazen behoort maar daar heb je Europa niet voor nodig,het helpt wel.

.

• DerRudy

@Avaka,

e

Kijk uit met de naam Euro nippel voor een LPG verloopnippel, dat is namelijk de naam voor de ACME/Euro nippel (dat ‘stupid’ ding met de grove schroefdraad).

Jij bedoelt eigenlijk de Euronozzle, zie onderstaande link (In Spanje en Portugal al volop in gebruik)

http://www.daciamodellen.nl/2009/euronozzle-tbv-lpg-tanken/

mgr

Ruud

• Barrabas

Het kan dus toch!

Tnx for info DerRudy.

• Jan

ik heb vorige week mijn duster op gas af fabriek gekregen, maar bij deze is de vul opening al een franse aansluiting dus allen een veloop van 10mm naar de belgische uitvoering nodig.

ik kwam hier achter toen ik bij een gas inbouwbedrijf was om een verloop van 10mm naar de franse uitvoering te kopen, deze heeft naar de vulopening gekeken en mij er op atent gemaakt dat ik geen franse uitvoering nogig had.

mvg Jan

• jan

Ben deze week ook op zoek geweest voor zon verloop bij veel automateriaal zaken geweest deze haden allen die van 22mm.

ik ben toen gewoon naar een gas inbouw bedrijf gegaan, en deze had beide types liggen 10 euro per stuk.

mvg jan

• Adriaan

ANWB winkel. Heb je INGbank, dan punten inleveren voor ANWB cadeaubonnen en je hebt ze bijna gratis.