Hoe werkt een benzinetank ?

• Sandinista

Vorige maand eens goed doorgetankt (Sandero 1.2).

Na 48 liter stopte het vulpistool de eerste keer maar doorgegaan tot de tank bij 61,6L echt tot het randje vol zat.

- Er gaat dus zeker wel 65 liter in de tank in want lampje brandde pas 30km enik kan zeker 70km rijden met brandend lampje

- 1040 km gereden op een tank, bij 460km eerste streepje uit, bij 1020 laatste streepje

- tweede streepje altijd na 30-40km, daarna 70-80km per streepje

- tot nu toe gemiddeld 15,3 km/l

- het lijkt erop dat verbruik in de winter 0,5L hoger is dan in de zomer, best een groot verschil voor een motor die na 2-3 min op temperatuur is

Waarom slaat het vulpistool zo snel af en kun je bij andere auto's in een keer tot de rand voltanken ? Is er iets te knutselen met een ontluchtingsslangetje ?

• Rick

“Blijkt toch maar weer de Sandero 1.2 is echt lekker zuinig. ” Dat is een waarheid als een koe B) Het is mij opgevallen dat het afslaan van van de vulpistool per tankstation verschilt.. een topper wat ik heb gehaald was 1:19 Gemiddeld zit ik op 1:17 in stadsverkeer. Lekker zuinig toch?

• frankieboy001

afgelopen week weer eens zitten rekenen op het verbruik van mijn Sannie 1.2 en dat was wel schrikken.

1 op 17,9 (:P)(tu):)-D

• bert

1 op 17.9 in stadsverkeer?hoe doe je dat,ik haal net 1 op 13 in stadsverkeer met mijn sandero 1.2?????

• Rick

afgelopen winter haalde ik met gemak 1:15, stads verkeer, afstanden van +-10 km. Maar zeer korte ritjes van minder dan 5 km is voor het verbruik uiteraard funest.

Probeer eens voor je gevoel extra kalm te rijden, langzaam (maar niet te hinderlijk voor het overige verkeer) optrekken en zo snel mogelijk naar de 4e versnelling bij 50 Km/u. Zie je een stoplicht op rood staan laat dan je auto uitrollen Probeer niet boven de 3000 toeren uit te komen. Er zijn heel veel tips te vinden op internet

• Sandinista

Klopt niet helemaal de luchtbeltheorie : Luchtbel zou dan steeds kleiner worden, daardoor druk steeds sneller oplopen en tankpistool steeds sneller afslaan, maar van 48L tot 61,6L steeds ongeveer evenlang druppelen.

• frankieboy001

Hoe ik het doe ?

Gewoon van jezelf weten dat je niet in een 2 liter turbo zit, dus rustig aan met de rechter voet.

En het grootste gedeelte zit ik op een 80 km weg.

En inderdaad het nieuwe rijden.

Gr

Frank

• PD3JCW

mm ik haal op een volle tank met mijn duster 400 km ongeveer …… B)

• ati

goedenmiddag.

mijn dustertje rijdt ongeveer 1:13, volgens mij een normaal verbruik.

wij kunnen er verder over praten op 22 mei.

ik heb een witte duster aan.

groetjes

• ati

trouwens van dat nieuwe rijden moet ik niets hebben.

Gewoon gas geven en niet bejaard gaan rijden