Henk v w kan niet goed rekenen(zie voorbeeld) en zal de auto wel niet goed volgetankt hebben dan heb je zulke getallen……….valt het de volgende tankbeurt weer tegen.Ik heb een 1.2 en dan moet je heel erg je best doen om 1 op 16 te halen
Misschien is het goed om te vermelden welk type Duster je rijdt.
Het maakt nogal wat verschil of het een Benzine of een Diesel is bovendien is ook niet onbelangrijk of het een 4x4 of een gewone is.
Ikzelf rijd een Diesel 4x4 met een gemiddeld gebruik (stad, binnenwegen en snelweg in de stand “auto” ) van 6,2 liter per 100km (ruim 1 op 16)
Met een (kleine) caravan met 110 km/uur over een afstand van 1100 km tolweg in Frankrijk: 6,9 liter per 100km (1 op 14,5)
Ik ben met dit verbruik dik tevreden.
Hallo, ik heb schijnbaar wel enige reacties los gemaakt.
Het is een Dacia Duster 4x2 Lauréate benzine.
Ik heb constant op de Autobahn 120 km gereden en op de andere wegen de snelheid wat mocht.( 70 - 100 ) Heb hem eerlijk vol afgetankt en er 26.54 ltr ingekregen en had daarmee 414 km gereden.De aantal km. is iets anders daar ik in Hünxe (Duitsland)had getankt.
Ik kom dan op een gemiddelde van 1:15,59 km.Ik kan het niet anders vertellen.
Heb ik een zuinige auto of niet??????
Henk van Weert
Doetinchem.
Even een vergelijk tussen MCV en Duster (beiden 1.6 16V) ik heb met de MCV 55.000 km en met de Duster tot nu 18500km gedraaid.
Bij alleen stadsverkeer verbruiken beide auto's gelijk
Verbruik tot ca. 120 km/h is geen echt meetbaar verschil.
Hierboven gaat de luchtweerstand blijkbaar (meer) meetellen en ligt het verbruik van de Duster iets hoger (niet dramatisch trouwens).
Met beide wagens heb ik ook wel eens ongelooflijke (lage) waarden gehaald t.g.v. een eerder afslaande pomp (of een ongeduldige Henkie???).
Het nauwkeurigst lijkt mij het meten over meerder tankbeurten (gemakkelijk bij te houden bij autoverbruik.nl).
Ikzelf tank zelden benzine, rij namelijk op LPG en krijg van dat benzine tanken altijd een soort van uitslag (dagen lang last van)o.
Maar hebben ze in Duitsland ook niet benzine met een hoger Octaangehalte tov de benzine die hier in NL wordt verkocht?.
Kan het niet zijn dat hierdoor wat verschillen kunnen ontstaan?.
Mgr.
Ruud
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?