Hoe zuinig is de DUSTER.

• Morris

Beste Henk,

Zoals je kunt lezen, komen de meeste 1.6 Duster uit rond een gemiddelde van 1 op 12. Zelf heb ik over een afstand van ruim 6000 kilometer een gemiddelde van 1: 12.4 gerealiseerd. Vorig jaar zomer is het mij gelukt om een keertje 1: 13.5 te halen. Dat was gedurende de inrijperode waarbij ik niet sneller reed dan 90 km/u. Hoe jij het dan in vredesnaam redt om boven de 1 op 15 uit te komen is mij - en ook veel anderen - een raadsel. Ik heb sinds een paar maanden een gastank en kom uit op 1 : 10,5. Ik vind dit een nette waarde.

Uit je relaas haal ik dat je snelheden van 120 km uur aanhoudt en daarbij genoemde waarden haalt. Zou je het mij eens een keertje willen tonen hoe je dat doet? Nog beter om dit op de Daciadag te doen. Je kan dan heel veel mensen een plezier doen.

• tonnie

Eindelijk de waarheid! ik ga volledig met je mee barra zie mijn eerdere reacties ik wist dat dit verbruik reeel was voor dit type auto en t stoort me ook niet t genot gaat voor mn portomonee en dat wisten we toch

• Rik

Mijn Duster 15DCI 110 4x2 verbruikt 6,8 liter op 100km.

Ik mag rijden gelijk ik wel, kom er zelden onder.

Autoweg 120km/u ook ongeveer 7 liter op 100km.

• willem

ik haal krap 1 op 17, en dat met een diesel en rijden op sokkevoeten.

• vleutmans

Ik hoor vaak dat het verbruik wat boordcomputers vertellen, niet overeenkomen met de werkelijkheid…erg “toevallig” geven ze vaak een gunstiger verbruik aan dan wat het werkelijk is :-)

Aangezien ik geen boordcomputer heb die mijn verbruik bijhoudt doe ik dit regelmatig zelf (gewoon enkele tankbeurten bijhouden wat de afstand is en de getankte liters (LPG in mijn geval)..

Beste methode is dus zelf een periode bijhouden op papiertje en niet zomaar die electronica vertrouwen ;-)

Gr.

Michel

• Marco Lely

Vandaag 440 km gereden, volgens boord computer 6.6/100 is dus 1 op 15. Benzineverbruik ook gemeten, vol weg en weer getankt, ging 29,5 liter in, kom ik omgerekend ook zo rond de 1 op 15 uit niet slecht. Rit ging van kop Noord Holland naar Eindhoven en terug. Snelheid variërend tussen 80 en 130km, dit verbruik valt mij niet tegen. Duster 2x4, E5 motor, 4500 km op de teller.

• ger 52

op lpg met forse caravan opbouw 4.40 meter auto afgeladen met aardappels en caravan beladen ruim 1100 kilo inclusief klimmen en dalen een liter gas op 7.5 km. niet gek, nijn buurman op de camping met z'n hyundai en kip caravan doet 1 op 6 en dan nog wel op benzine. Een andere buurman met een Duster benzine met een caravan met iutschuidfak, waardoor lager en min der luchtweerstand klokte op benzine 1 liter op de 10 km. Laat je nooit gek maken met mooie verhalen over zuinigheid. met een sponsje onder mijn gaspdaal en konstant 80 km op de snelweg haal ik ook een op 15. Mijn Duster is een E4, lekker op toeren en ideaal voor de caravan.

• Knutselsmurf

Wel handig zo'n gasfornuis in de auto.

Kan je onderweg ook nog even de aardappels koken, want daar is gas toch eigenlijk voor bedoeld?

Neemt niet weg, dat je er ook voordelig mee kan rijden blijkt wel :D

Gerrit

• HenkM

Nu redeneer je wel heel erg bekrompen Gerrit.

Je kunt met gas veel meer dan alleen aardappelen koken, komplete culinaire maaltijden behoren zeker tot de mogelijkheden :)-D .

• Knutselsmurf

Je hebt helemaal gelijk Henk.

Maar aangezien Ger het alleen maar over aardappels sprak in zijn sleurhut (:P)

Dacht ik eigenlijk dat hij er patatten van zou maken :D

Dus jou beredenering reken ik ook goed :)-D

Gerrit