Onnauwkeurige brandstofmeter Duster

• Zwad

Zopas gelezen op het Franse Duster-internetforum “dusterteam.com” :

“Dacia zou begonnen zijn met een terugroepaktie teneinde de brandstofmeters van de Duster 4X4 te vervangen, alsook voor de vervanging van een stuk (?) van de versnellingsbak van de 4X4.”

Ik deel dit maar mee voor wat het waard is.

Vriendelijke groet.

Zwad

• peter

Beste Zwad,

Heb op het Franse “dusterteam.com” gezocht naar de items, maar kon ze niet vinden.

Kun je s.v.p. de link vermelden of juiste (Franse) zoekwoorden of titel opgeven.

Bedankt alvast.

Peter

• Zwad

Hoi Peter,

Heb dit gevonden bij het item : “Sondage : fiabilité de la jauge à carburant”.

Het was de reactie van het lid Cédric.c, gepost op 31/5/2011 om 19h02.

De Franse vrienden hebben al liters inkt verprutst aan de onbetrouwbaarheid van de benzinemeter, vooral van de 4X4.

Het betreft hier echter maar één zinnetje hoor.

Ik hoop dat je met deze inlichtingen voldoende hebt.

Groetjes en prettig lang week-end.

Zwad

• Zwad

Hoi Peter,

Hier ben ik terug.

Mocht je het niet vinden met mijn voorgaande inlichtingen, kan je het volgende doen :

je gaat naar de pagina “Voir les sujets récents”, op deze pagina naar onder scrollen en in de rechter onderhoek klikken op pag. 2 in “Aller à la page Précédante 1,2,3,4,5, Suivante”.

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk was in mijn omschrijving.

Groetjes,

Zwad

• Hans03

Ik woon in Frankrijk, heb daar mijn Duster dCi 4x4 gekocht, eind oktober 2010 geleverd.

Alhoewel ook mijn meter niet exact is (maar welke meter is dat wel?) en geen problemen met de versnellingsbak heb, heb ik nog geen oproep van mijn dealer ontvangen.

Kan natuurlijk nog komen, maar zodra ik deze ontvangen heb laat ik het horen.

Overigens is er al sinds mei 2010 discussie op de diverse Franse Dacia fora over de betrouwbaarheid van de brandstofmeter van de Duster, niet alleen van de 4x4,

• peter

Beste Zwad,

Gevonden.

Bedankt voor de hulp.

Peter

• Zwad

@ Hans03, zeer goed voorstel om ons op de hoogte te houden, mocht je iets horen over een terugroepactie.

Alvast bedankt op voorhand, Hans !

Gr…

Zwad

• mcvjournaal

Even op de officiële terugroepsite (alle merken) in Duitsland gekeken.

Voor de Dacia Duster is er geen enkele terugroepactie bekend.

Herke

http://mcvjournaal.punt.nl/

• Mathijs

Onze brandstofmeter is ook niet erg nauwkeurig.

Heb al meerdere keren gemerkt, wanneer de meter op ongeveer 95 nog te rijden kilometers staat, de meter een keer op 0 springt.

Ga hier binnenkort toch maar eens mee naar de dealer.

• Avaka

Dat heeft Dacia / Renault bewust gedaan. Niet om je te pesten maar wel om te voorkomen dat je zonder brandstof komt te staan. Zodra je brandstofmeter op het laatste streepje staat is het tijd om te tanken. Ik tank meestal bij 2 streepjes al.