slechte service

• Heeringa

Hallo aan wie dit allemaal gaat lezen.

Heb nu 2 maal mijn Sandero naar de dealer moeten slepen omdat de startmotor doorliep tijdens het rijden , eerste keer viel de motor gewoon uit onder het rijden(3weken de auto kwijt gweest ) alles is nu weer gemaakt . Maar al die tijd kreeg ik geen vervang auto en dat is toch niet normaal terwijl alle andere merken wel een vervang auto meegeven ook Renault te gek voor woorden toch. Ik ben dan ook een echte ontevreden klant, wie heeft meer zoiets meegemaakt graag bericht hierover.

• Heeringa

Hallo wie kan mij over mijn klacht helpen

• Jubbels

Hallo, hoeveel reacties had je verwacht binnen 2 minuten?

Viel de auto nog onder de garantie? In de Dacia garantie is geen vervangende auto opgenomen.

Een reparatieduur van 3 weken lijkt me erg lang. Waarom duurde dit zo lang?

Kijk, een dealer kan uit coulance-overwegingen wel een vervangende auto ter beschikking stellen maar hoeft dat niet te doen.

• frans5

Hoi Heeringa.

Ikzelf heb thans ook een probleempje met de koppeling ? van mijn Duster, 7 mnd oud en 8000 km op de teller.

Voor deze storing ben ik al 2x bij de dealer geweest, deze heeft correct alles gereset, tot 2 keer toe, maar helaas heeft het weinig geholpen, en ook ik kreeg geen vervangende auto, maar het ging maar om een dag,

De storing was wel gemeld via het controlelampje op het instrumentenbord en was dus wel uitleesbaar bij de dealer, maar voor verder onderzoek moest de auto dus een hele dag daar blijven staan en kreeg ik ook geen vervangende auto.

Wat ik bij het wegrijden met een koude start constateer is dat de auto bij het op laten komen van de koppeling begint te schokken, maar niet altijd, dat is het rare, en volgens de monteur van de dealer kan dit wel liggen aan een pingelsensor of een storing aan het electronisch geregeld gaspedaal.

Ik schrijf dit omdat veel Daciarijders dit forum lezen, misschien hebben die dit ook al eens meegemaakt?

Verders kan ik je niet helpen, maar ik ga na de vacantie zeker verder met het in orde krijgen van deze storing, desnoods via de importeur en met vervangend vervoer.

Ik begrijp alleen niet waarom U de auto 3 weken heb moeten missen, want dat is toch wel heel lang voor het vervangen van een andere startmotor.

• WalterVDV

verwacht niet veel van Dacia Nederland. Al snel vallen ze daar in het verhaal dat het wel een producteigenschap zal zijn.. Ik ben erg ontevreden over Dacia omdat ze klachten niet goed onderzoeken en geen moeite doen voor de klant. Overal moet je zelf achteraan en er is totaal geen klantvriendelijkheid te verwachten. Moet niet lang duren anders ga ik breeduit de pers erbij halen, misschien heeft dat het effect dat men wel gaat luisteren naar klanten die tenslotte ook geld hebben betaald aan het product dat gewoon goed moet zijn.

Succes in de strijd..

• Vinnie

Alle slechte ervaringen ten spijt moet ik zeggen dat ik me in het bovenstaande niet herken. Ik geloof wel dat er duidelijke verschillen per dealer zijn. Mijn Logan heb ik in 2007 gekocht bij Bochane Arnhem en ik ben zeer tevreden. Ik heb een paar garantiezaken gehad, maar deze zijn door de dealer uitstekend opgelost.

• Avaka

En denk je nou echt dat de pers daar in geïnteresseerd is? Dit soort grootspraak is zo erg overdreven.

Als je iets wilt bereiken moet je de normale gangbare weg bewandelen.

Anders zal elke branche vereniging / consumenten organisatie /ombudsman / rechter / je in het ongelijk stellen.

Dus met je klacht allereerst naar je dealer, gewoon persoonlijk.

Weigert die dan schrijf je een brief naar je dealer.

Krijg je geen antwoord dan schrijf je een aangetekende brief.

Krijg je nog geen antwoord dan ga je naar Dacia Nederland een brief schrijven.

Weigert Dacia Nederland dan kan je de BOVAG aanschrijven.

In dit stadium kan je Kassa of Radar bellen mocht je daar de behoefte toe hebben.

Ben je lid van de ANWB dan kan je hun rechtsbijstand inschakelen.

Heb je een eigen rechtsbijstand verzekering gebruik die dan.

Uiteindelijk kan je via de weg naar de rechter je gelijk proberen te halen.

Let op: er zitten nog wel een aantal stappen tussen hier en daar maar het gaat mij om hoe je als burger geacht wordt om te acteren.

Succes!

• Frank16V

Wij hebben juist zeer goede ervaringen m.b.t. de service. Bij onderhoud aan de auto heb je idd geen recht op vervangend vervoer, maar dat weet je van tevoren (algemene voorwaarden).

Toen wij echter onlangs een lakprobleempje hadden wat binnen de garantie viel, hebben wij gedurende de 3 dagen herstel wel degelijk vervangend vervoer gehad. Een z.g.a.n. Renault Megane Break stond voor ons klaar. Keurig geregeld, werk goed uitgevoerd en ik moet zeggen dat ik sowieso zeer tevreden ben over de dealer en de communicatie met de dealer (ABD groep). Er zullen vast en zeker grote verschillen bestaan tussen de dealers, maar dat kom je denk ik bij alle merken wel tegen. Ooit had ik voor m'n werk een Volkswagen… nee, laat ik daar maar niet over beginnen.

• Barrabas

(tu )Daar kan ik niks meer aan toevoegen,zo is dat en ook bij elk ander merk.Door steeds vriendelijk te blijven bereikt men meer, hoe moeilijk dat soms ook is.Bij de herstelling (één week) van de voorbumper (Duster AUG 2010) heb ik één week lang een Laguna ST diesel full option van APR 2010 als vervangwagen gehad in SEP 2010.Prima service en reparatie van een grote Renault/Dacia-dealer.:)

btw.Dealer toen gevraagd (vriendelijk) om te ruilen met de Laguna ST maar dat liedje ging niet door.:D

• D

Nou Heeringa… ik vind het hel normaal dat je geen (GRATIS) vervangende auto krijgt. Het gaat erom dat je garantie hebt en dat je auto GRATIS en binnen redelijke termijnen hersteld wordt. DAcia is een budgetmerk en dat betekent niet dat je voor een dubbeltje op de eerste rij zit. Het is natuurlijk wel mooi als je wel een vervangende auto krijgt, maar dat is dan een extra plus voor de dealer…Kijk, Als je een dikke Espace besteld a 60.000 euro is het een ander verhaal. Daar zit gewoon veel meer marge op!