Zelfdenkend gaspedaal/kleppen reinigen

• Fred

Ik heb zelf een Dacia 1.2 Sandero van juni 2009 met het zelfde probleem, gekocht in mei 2011 met 28000 km.

Bij aanschaf werd verteld dat dit hoort bij Dacia, net zoals de koppeling die zo hoog pakt, maar dat iedereen daar na een korte periode aan gewend raakt, nou ik dus niet.

Een aantal weken later werd in de werkplaats verteld dat hier niets aan te doen was, ook zou de Renault Twingo het zelfde euvel hebben, het probleem zou relevant zijn voor dit type motor.

Omdat ik er niet aan kon wennen, er zelfs een hekel aan had om als eerste bij een stoplicht te staan omdat je niet vlot weg komt, immers hij slaat af of je moet met brullende motor weg of het lijkt een hobbelpaard en wegrijden op een helling is een ramp, het is net of je je eerste rijles hebt, bovendien is het ook niet goed voor de koppeling.

Ik heb ik een aantal maanden later weer geklaagd dat het eigenlijk niet zo kon en nu begreep waarom op internet zoveel jonge auto's

van dit type al te koop werden aangeboden, zelfs een met 6000 km op de teller, hiertoe hebben zij de auto weer nagekeken en bleek de juiste software gemonteerd te zijn en hebben zij iets gedaan aan de gasklep, die zou vervuild zijn.

Omdat ik inmiddels wist dat dit een algemeen probleem was verwachtte ik eigenlijk dat hier een oplossing voor zou komen en er een terugroep aktie zou volgen, dus niet.

Omdat het einde van de garantie in zicht was heb ik contact opgenomen met Renault Nederland, die hebben een dossier aangemaakt en contact opgenomen met mijn dealer, daartoe is er weer een afspraak gemaakt en is de software opnieuw geprogameerd.

Ik rijd nu na de reparatie al 3 weken zonder probleem, tot mijn verbazing is het probleem opgelost en kun je het gas normaal doseren,

wat een weelde.

Er is dus wel wat aan te doen je moet alleen volhouden en doorzeuren, dit hoort natuurlijk en is een slechte service, ik heb een jaar gereden met voordat het probleem was verholpen.

Tel. Renault Nederland 0800-0303

Veel succes,

Groetjes Fred

,

• DerRudy

@Fred,

Goed dat het is opgelost, en inderdaad jammer dat het zo,n inspanning kost OM het te laten ‘fixen’.

Zo zie je maar weer, Garantie hebben en Garantie krijgen dat is vaak iets heel anders.

Maar nu genieten van je Daas.

Mgr.

Ruud