schone LPG wordt stinkend duur

• adriaan van hoorn

LPG wordt, dankzij fiscale maatregel binnenkort ruim 3 cent per liter, vermeerder met BTW duurder. Dus in eenklap circa 5 cent per liter duurder. Voor diegenen die een LPG installatie wensen aan te schaffen moet hiermee rekening houden dat het breekpunt hierdoor een stuk hoger komt. Ook benzine wordt iets duurder, maar dat is gewoon de jaarlijks overeengekomen aanpassing. Iedereen, vooral de leveranciers houden zich stil, maar dat doen ze waarschijnlijk uit commerciele overwegingen

• mcvjournaal

stinken doet LPG toch al….. maar ten opzichte van benzine nog altijd giga goedkoop !

Als je een Dacia LPG fabrieks af koopt, dan ligt het omslagpunt onder de 10.000 km.

Herke

http://mcvjournaal.punt.nl/

• Mark L.

Bij de goedkoopste pomp hier betaal ik momenteel 0,54 € de liter, valt nog best mee en nog steeds maar de helft tegenover een liter diesel.

• Morris

Waar heb je die informatie vandaan?

• HenkM

Gelukkig woon ik in de buurt van zowel de Belgische als Duitse grens (:P) .

Grappig is dat in Duitsland niet alleen de LPG wat goedkoper is maar dat er in tegenstelling tot hier (waar we meer belasting betalen voor een schonere auto) korting geldt op LPG i.v.m. de verlaagde CO2 uitstoot.

• Avaka

Ik kijk altijd naar het verschil aan de pomp tussen Euro95 en LPG. Hier schommelt dat tussen de 95 cent en 1 Euro. Zou erg vervelend zijn als de prijs inderdaad verhoogd wordt met 5 cent. Maar dan nog ben ik kampioen.

• DerRudy

Ja, het triest dat een van de minst vervuilende brandstoffen weer extra verhoogd zal worden, zo kunnen we WEER zien dat ‘onze’ regering het maar weer goed voor heeft met hun ‘Milieu’.

Maar ik troost me met de gedachte dat er in één liter Benzine één euro aan Accijns en BTW zit en dat blijft bij ons LPG-rijders mooi in onze eigen portemonnee zitten.

Ik heb het geluk dat ik regelmatig in de buurt van Belgie mag vertoeven, dus hopla LPG-tank/Benzine-tank vol en direct wat rookwaren inladen.

Heb ik toch nog het gevoel dat ik die oplichters in Den Haag toch nog een loer draai.

Mgr.

Ruud

• thei

Maakt niet uit,ik tank in Belgie LPG voor 50 cent per liter

• Macia

Met dat stinkend duur valt het toch wel mee?

Bij 20.000 km en 1:10 praten we over 60 euro per jaar, 5 euro per maand.

Daarnaast begrijp ik uit dit artikel dat mogelijk een deel weer wordt gecompenseerd via de motorijtuigenbelasting, maar daar reken ik in ieder geval maar niet op.

• LED-Lightning

Vergelijk het maar met die kikker in het bakje met water wat geleidelijk steeds warmer wordt. Die blijft lekker zitten! Een kikker die bij het reeds warme water erbij gedaan wordt springt er meteen uit

http://www.woonlab.nl/verhaal_van_de_gekookte_kikker

Zo langzamerhand wordt het water hier steeds warmer in Nederland en wij vinden het allemaal prima :D