winterbanden of juist niet (discussie)

• LED-Lightning

Zijn het nieuwe banden? Mijn ervaring is dat nieuwe banden de eerste kilometers altijd wel stiller zijn en naarmate dat het nieuwe eraf gaat toch meer geluid produceren

• kees

Het is altijd nuttig om winterbanden te plaatsen zeker bij temperaturen onder de 10 graden .

De samenstelling van het rubber bij winterbanden is anders dan bij zomerbanden.

Zomerbanden worden zacht bij warm weer .en winterbanden juist anders om betere grip bij lage temperatuur.

Het is natuurlijk je eigen beslissing om het wel te doen of niet ik zelf heb ze nog nooit gemonteerd en heb s,winters geen ongelukken gehad.

Een andere optie is en all weather band maar deze slijt harder als een normale .

Let wel als je ooit een tripje richting het oosten van Europa pland (wintersport ) dan zijn daar in de meeste landen de winterbanen verplicht,er is een uitzondering voor voertuigen met 4x4 aandrijving .

• Rens

Kan dit bevestigen. Mijn ultragrips zijn een stuk stiller dan de continentals (sandero). Overigens zeker niet ontevreden over de standaard continentals, heb er nu 60.000 mee gereden en alleen de voorbanden komen na de winter niet meer terug (achter nog 5+mm!).

• ger52

zijn fonkelnieuwe banden, maar op de michelins die al 35.000 km achter de kiezen hebben zit nog een zeer goed profiel. denk dat deze zeker 70.000 km gaan halen

• Fenneke

Heeft iemand een goed, maar goedkoper adresje voor onze Sandero Stepway in het zuiden van ons land, met een goed merk winterbanden. Hieronder de offerte van onze Dacia-dealer. Ik vind het toch wel aan de prijzige kant, of zijn dit normale prijzen? Ik had een gegoogled en zag ook dat je ze via internet kan bestellen en ergens anders kunt laten monteren en dat scheelde wel, heeft iemand hier ervaring mee?

Hierbij laat ik u de offerte toekomen.

Setprijs is momenteel 679,00 incl. btw, betreft 4 stalen velgen

met 4 winterbanden maat 18565R15 88T , merk kleber band.

Eerste keer montage is gratis. Wilt u de zomerbanden bij ons opslaan

dan kost dit 30,00 euro (incl. btw) per seizoen.

Het kan zijn dat er nog nieuwe wielbouten moeten worden gemonteerd,

als dit het geval is dan komt er nog een bedrag van 40,00 euro (incl. btw) erbij.

• Mark L.

Is een juiste prijs!

• j.buffing

http://ssl.delti.com/cgi-bin/skw.pl?bestellnummer=7635–R-156863&cart_id=35836208.107.15703&Cookie=&dsco=107&sowigan=Wi&csuchen=1&Gmarke=&Gdub=&Ggroesse=&Gfelge=&achse=A&syt_d=&Hersteller=Dacia&PKWtyp=SANDERO+STEPWAY+1.6+MPI&felge=15 inch|4 x 100.00 x 60.00|4|50.00&PKWtypgenau=|47245||1598|62|200911| |60.00|100.00|4|SD ||P|E2*2001/116*0314*.. &my_1_car=Dacia__SANDERO STEPWAY 1.6 MPI____|47245||1598|62|200911| |60.00|100.00|4|SD ||P|E2*2001/116*0314*..

autobandenmarkt.nl

probeer dit eens komt op € 459,20 incl. verzendkosten.

Ik heb voor onze gewone Sandero goede ervaring mee.

Binnen 3 dagen binnen.

wielen zelf gemonteerd ongeveer uurtje werk en de zomerwielen in de schuur.

Scheelt ongeveer € 120,-

• pejramakers

Ik heb vorig jaar gekozen voor stalen velgen met banden in de maat 175/70R14 met Vredestein Snowtrac banden voor mijn MCV 1.6Mpi. Die bevallen zeer goed. Iets smallere banden doen het ook beter in de sneeuw.

Alles bij elkaar incl. montage € 402,99.

• Morris

Ik ga er maar eens echte REGEN-banden onder zetten::o

• HenkM

Ik ben blij dat het regent, minder stof onder mijn Duster.