Hallo Barend,
Ik heb met mijn dealer onderhandeld en op mijn uitdrukkelijk verzoek heeft hij een parkeerhulp BOSCH PARKPILOT URF7 (met 4 voelers voor montage in de achterbumper) gemonteerd.
Waarom schrijf ik “met 4 voelers…………..” ? Omdat de PARKPILOT ook bestaat in uitvoeringen met 3 voelers (voor kleinere wagens) en voor montage in de voorbumper (om vooruit te parkeren).
Het display, dat niet de helft van het daschbord inneemt en ook geen “kerstboomverlichting” is, heb ik laten monteren in de rechter achterstijl, dus naast de achterklep.
Het display is cirkelvormig met een diameter van ongeveer 2 cm, voorzien van 4 orange ledlampjes, 2 rode ledlampjes en een zoemer. Als er een hindernis is bij het parkeren heb je dus zowel een visueel als een acoustisch signaal. Het volume van het acoustisch signaal kan ook worden ingesteld. Ik ben er van uitgegaan dat ik, bij het achteruit parkeren, mijn hoofd rechtsom draai om zo achteruit te kijken. Zodoende is het display steeds in mijn gezichtsveld.
Waarom heb ik gekozen voor de parkeerhulp BOSCH ? Gewoon omdat het merk BOSCH zeer gekend is en jarenlange ervaring heeft wat betreft ontwerp en fabrikatie van toebehoren voor de autoindustrie.
Op de markt zijn er zeer veel parkeerhulpen te koop. Daar zijn er bij die misschien maar een 1/5 kosten van de BOSCH, maar ik vind dat je op een parkeerhulp moet kunnen vertrouwen. Als je een parkeerhulp laat monteren die niet te vertrouwen is, dan riskeer je een aanrijding (steeds in fout) en lopen de kosten veel hoger op dan de meerprijs die je betaalt voor een degelijke, bedrijfszekere parkeerhulp.
Wanneer ik na de montage mijn DUSTER ben gaan afhalen bij de dealer, had ik de gelegenheid om met de monteur te spreken.
De brave man vertelde mij dat het de eerste keer was dat hij een parkeerhulp BOSCH had gemonteerd, doch dat hij onmiddellijk blij verrast was door de degelijkheid die het toestelletje uitstraalde.
Hij voegde er zelfs aan toe dat hij voor zichzelf ook een PARKPILOT URF 7 ging bestellen.
Alvorens te beslissen zou ik een kijkje gaan nemen op de website van BOSCH en doorklikken naar PARKPILOT. Op deze site kan je zelfs de montagehandleiding downloaden mocht je een handige Harry zijn en een zelfplaatsins zou overwegen.
Veel geluk ! !
De BOSCH PARKPILOT werkt zeer accuraat. Ik ben 100 % tevreden.