Hoort dit? Vraag over Duster

• Jubbels

Avaka Schreef:

——————————————————-

> Er hoort een plastic beschermkap overheen te

> zitten.

Ik weet niet hoe het bij de Duster zit. Bij mijn MCV ph2 zit er geen kap op, bij de ph1 wel.

Bij de ph2 zit de bovenrand iets verder naar binnen zodat de speaker beschermd wordt tegen eventuele druppels.

Dat de magneet van de speaker iets nat wordt is bij kou vrij normaal. Is condensvorming.

• bvh079

Dat is bij de Duster ook zo inderdaad, er zit een soort afdakje overheen tegen de regen, maar er hangen (bijv. na de wasstraat) druppels aan de speaker, maar dit is dus onoverkomelijk?

• RichardMCV

Inmiddels is gebleken dat niet bij elke (recente) Dacia die bewuste functie te activeren is. Enerzijds door onkunde van de dealer die gewoon niet weet waar dit te doen OF de moeite er niet voor wil doen, anderzijds vanwege het ontbreken van een kabeltje tussen teller-unit en UCH waardoor het snelheidssignaal dat nodig is voor deze functie dus niet binnenkomt.

Ook bij mijn MCV (Phase I) is dat kabeltjhe niet aanwezig. Door dit alsnog te plaatsen is deze functie zelfs bij de MCV Phase I te activeren. Zodra het beter weer wordt zal ik hier eens naar gaan kijken…..

Groetjes,

Richard, www.daciamodellen.nl

• Jubbels

Vorige week heb ik de originele speakers van mijn MCV (sept 2009) vervangen door Pioneer 3-wegspeakers.

Ik heb nauwgezet de uitgebouwde speakers bekeken.

Ondanks dat de conus van de originele speaker van papier is hebben deze dus niet geleden van 't vocht.

Denk niet dat dit een typisch Dacia-probleem is. Fabrikanten weten ook wel dat hun speakers in een vochtige omgeving terecht komen.

Moet wel zeggen dat het geluid met de nieuwe speakers (Sony radio) vele malen beter is.

• Avaka

Vanaf het begin heb ik 17cm speakers in mijn MCV. Zowel voor als achter. Hier passen de beschermkappen niet overheen en deze zijn dus niet aanwezig. Na 3 en een half jaar zijn de speakers nog steeds prima.

• Barend

Hallo allemaal,

Ik wil een parkeerhulp laten inbouwen,

maar wat raden jullie me aan,moet ik het display voorin of achterin laten plaatsen.

Wat is gebruikelijk en wie geeft mij advies hierover.

Vast bedankt

• bvh079

Ik heb hem voor op het dashboard, in de hoek van het raam zeg maar.

• Zwad

Hallo Barend,

Ik heb met mijn dealer onderhandeld en op mijn uitdrukkelijk verzoek heeft hij een parkeerhulp BOSCH PARKPILOT URF7 (met 4 voelers voor montage in de achterbumper) gemonteerd.

Waarom schrijf ik “met 4 voelers…………..” ? Omdat de PARKPILOT ook bestaat in uitvoeringen met 3 voelers (voor kleinere wagens) en voor montage in de voorbumper (om vooruit te parkeren).

Het display, dat niet de helft van het daschbord inneemt en ook geen “kerstboomverlichting” is, heb ik laten monteren in de rechter achterstijl, dus naast de achterklep.

Het display is cirkelvormig met een diameter van ongeveer 2 cm, voorzien van 4 orange ledlampjes, 2 rode ledlampjes en een zoemer. Als er een hindernis is bij het parkeren heb je dus zowel een visueel als een acoustisch signaal. Het volume van het acoustisch signaal kan ook worden ingesteld. Ik ben er van uitgegaan dat ik, bij het achteruit parkeren, mijn hoofd rechtsom draai om zo achteruit te kijken. Zodoende is het display steeds in mijn gezichtsveld.

Waarom heb ik gekozen voor de parkeerhulp BOSCH ? Gewoon omdat het merk BOSCH zeer gekend is en jarenlange ervaring heeft wat betreft ontwerp en fabrikatie van toebehoren voor de autoindustrie.

Op de markt zijn er zeer veel parkeerhulpen te koop. Daar zijn er bij die misschien maar een 1/5 kosten van de BOSCH, maar ik vind dat je op een parkeerhulp moet kunnen vertrouwen. Als je een parkeerhulp laat monteren die niet te vertrouwen is, dan riskeer je een aanrijding (steeds in fout) en lopen de kosten veel hoger op dan de meerprijs die je betaalt voor een degelijke, bedrijfszekere parkeerhulp.

Wanneer ik na de montage mijn DUSTER ben gaan afhalen bij de dealer, had ik de gelegenheid om met de monteur te spreken.

De brave man vertelde mij dat het de eerste keer was dat hij een parkeerhulp BOSCH had gemonteerd, doch dat hij onmiddellijk blij verrast was door de degelijkheid die het toestelletje uitstraalde.

Hij voegde er zelfs aan toe dat hij voor zichzelf ook een PARKPILOT URF 7 ging bestellen.

Alvorens te beslissen zou ik een kijkje gaan nemen op de website van BOSCH en doorklikken naar PARKPILOT. Op deze site kan je zelfs de montagehandleiding downloaden mocht je een handige Harry zijn en een zelfplaatsins zou overwegen.

Veel geluk ! !

De BOSCH PARKPILOT werkt zeer accuraat. Ik ben 100 % tevreden.

• bvh079

Volgende week dinsdag gaat de auto terug naar de dealer, en donderdag kan ik hem dan weer ophalen :)

• atienwouter

Ik wil weten is er iets geregeld met vervangend vervoer???