Yamashi tuning echt zuiniger!

• arjan

Kijk, dat is nou eens een vergelijking die aangeeft dat hard rijden nergens goed voor is. Ik zelf rij ook regelmatig te hard, maar niet om sneller thuis te zijn. Puur omdat het lekkerder rijdt en ik niet insukkel. ik ervaar idd een verhoging van de brandstof als ik harder rijdt, maar ja……..geld kost het toch.

• rgrutter

hoi Rens

Persoonlijk zou ik niet zo snel mogelijk naar mijn bestemming willen gaan.

En dat harde rijden is nergens goed voor.

In Nederland zijn goede wegen. Deze wegen zijn niet ontworpen om met zijn allen 150+ te rijden.:P

Zoals Mensen aangeeft maakt het echter niet veel uit om hard te rijden, zeker niet op tijd.

Nu wil het geval, dat ik graag hard rijd.:)-D

Mocht ik naar Weert willen, ga ik wel via de A31 in Duitsland. Daar mag ik net zo hard als ik kan.

En dan maakt het wel wat uit hoe hard ik rijd. In tijd zeker.

Over brandstof maar te zwijgen. Met de Duster is dan 1 op 6 of 1 op 5.5 makkelijk haalbaar.:D

Robert uit Hoogezand

• koekoek

Hallo beste Dacia rijders

Heerlijk deze discussie over hard rijden , Heren we dwalen wel af van het onderwerp

Eindelijk weer eens een belangrijk onderwerp om onze Daciaas beter / soepeler en zuiniger te laten rijden in crisistijd .

Ik lees de berichten maar ben ook nog steeds niet overtuigd , ben zeer bevreesd dat het motor managment defect raakt met alle gevolgen van dien.

Mocht het bij de gebruikers van Yamashi ook mis gaan , dat zij dan ook niet schromen dit eerlijk te melden aan het forum .

PRETTIGE KERSTDAGEN en een GOED EN GEZOND DACIA JAAR 2012

Groet Dirk

• Daciarijder

Wat ik mij hier af vraag is het volgende::

Heeft diegene die hier die nu gescheven heeft nooit is een gok genomen in zijn leven. en ja vertel dat dan in een andere discussie maar laat de mensen die deze (gok) wel willen nemen in hun waarde wat is 250 euro nu als je meer power en ook nog zuiniger rijd voor diegene die goed in rekenen zijn wat bespaar je per jaar aan brandstofgeld en wat voor plecier heb je er aan. en ja ik koop z'n ding en rij er 5 jaar mee is 50 EURO per jaar en rij is 60000 per jaar wat bespaar je HEEL VEEL Denk dat deze regering een HEEEEELE goede vinger in de pap heeft we schoeven verbruik goed op dan kom er meer in de la en wij kopen z'n ding hen het gaat naar beneden.

kijk maar wat ze nu weer willen 130 dus meer brandstof gebruik je raad het al waarom dit dan afkraken MENSEN NEEM EEN GOK

wat geeft vele mensen niet uit aan roken,drinken noem er nog een paar op

Ik hoop dat mensen hier hun ogen is open doen en naar hun gevoel luisteren en een gok durfen te wagen

SORRY DIT MOET HIER STAAN Chiptuning Yamashi wie o wie verplaatst hem

• rgrutter

hoi Dirk,

Nu wil het geval dat wij ook de auto hebben laten voorzien van chiptuning.

De Duster liep voor chiptuning 1 op 8.5 (LPG).

De Duster loopt nu een half jaar later ongeveer 1 op 10, ongeveer met dezelfde omstandigheden.

Dit is gebeurd bij V-tune in Utrecht.

Deze geven ook garantie en je kunt het kastje meenemen naar een volgende auto, echter dan moet deze aangepast worden aan de volgende auto.

Nu zit de PIGGY-BACK er al meer dan 20 000km in en bevalt zeer goed. Meer vermogen en hoger koppel.:)-D

Dit was goed merkbaar in Noorwegen en Zweden met de caravan.

Ook zit er een open luchtfilter in van K&N (57i model). De monteur van V-tune heeft ook nog wat tips gegeven over hoe en wat over een open luchtfilter. Deze zou altijd lucht aan moeten zuigen van constante temperatuur. En graag zo koud mogelijk. Deze tips heb ik meegenomen en het luchtfilter op een andere manier en plek aangesloten, zodat de motor zo koud en constant mogelijk van lucht te voorzien.

Persoonlijk zou ik niet kiezen voor een oplossing om in de OBD aansluiting te gaan tunen. Mocht er wat mis gaan met de aansluiting of stroomvoorziening van de yamashi, kan er van alles gebeuren wat je niet wilt. Wie geeft garantie als er iets mis gaat?

De oplossing die ik gekozen heb is MAAR 50 euro duurder als de yamashi. Maar dan wel MET garantie.

ps. De auto loopt op de Duitse autobaan lekker snel en soepel, je kan de andere auto's makkelijk bijhouden met optrekken.:D

Robert

• joop

dus je hebt er extra garantie bij gekocht????? van minimaal 150,- !!! want als het een 4x4 is het nog 35,- duurder!! en als je een diesel hebt komt er nog eens 30,- bij!! en dat tikt je elk jaar dus extra af voor die garantie???

• joop

heej peter,

dat zijn nou mooie berichten dat het ook snel zijn geld weer terug verdient!! (tu)

en nog meer trekkracht ook! super voor de caravan straks in de zomer!

groeten joop

• remcora

nog leuker. als je ongeveer 100-110 rijdt, ben ik nauwelijks later op de plaats van bestemming, heb geen chiptuning nodig en rij met mijn mcv 16mpi 6.5/100.

Ik zou niet weten waar ik harder dan 120 kan, tenminste niet op de daguren.

Chiptuning voor meer trekkracht lijkt mij wel prettig.

• Mensen

Daciarijder, het is volstrekt onduidelijk of de Yamashi verantwoord gokken is. Er zijn geen professionele testen te vinden, alleen maar gebruikers die op dit moment met veel enthousiasme schrijven dat de Yamashi goed werkt.

• Mensen

Heren we dwalen wel af van het onderwerp

Jij ook prettige kerstdagen en een goed 2012 gewenst !

ps ik ben een vrouw :)