hoi Dirk,
Nu wil het geval dat wij ook de auto hebben laten voorzien van chiptuning.
De Duster liep voor chiptuning 1 op 8.5 (LPG).
De Duster loopt nu een half jaar later ongeveer 1 op 10, ongeveer met dezelfde omstandigheden.
Dit is gebeurd bij V-tune in Utrecht.
Deze geven ook garantie en je kunt het kastje meenemen naar een volgende auto, echter dan moet deze aangepast worden aan de volgende auto.
Nu zit de PIGGY-BACK er al meer dan 20 000km in en bevalt zeer goed. Meer vermogen en hoger koppel.-D
Dit was goed merkbaar in Noorwegen en Zweden met de caravan.
Ook zit er een open luchtfilter in van K&N (57i model). De monteur van V-tune heeft ook nog wat tips gegeven over hoe en wat over een open luchtfilter. Deze zou altijd lucht aan moeten zuigen van constante temperatuur. En graag zo koud mogelijk. Deze tips heb ik meegenomen en het luchtfilter op een andere manier en plek aangesloten, zodat de motor zo koud en constant mogelijk van lucht te voorzien.
Persoonlijk zou ik niet kiezen voor een oplossing om in de OBD aansluiting te gaan tunen. Mocht er wat mis gaan met de aansluiting of stroomvoorziening van de yamashi, kan er van alles gebeuren wat je niet wilt. Wie geeft garantie als er iets mis gaat?
De oplossing die ik gekozen heb is MAAR 50 euro duurder als de yamashi. Maar dan wel MET garantie.
ps. De auto loopt op de Duitse autobaan lekker snel en soepel, je kan de andere auto's makkelijk bijhouden met optrekken.
Robert