Sandero 1.4MPI LPG kleppenprobleem?

• DerRudy

@Adriaan,

Dan is de ‘schade’ toch nog meegevallen, troost je met de gedachte dat het kleppen stellen bij de dealer ook gauw zo,n € 150 (per keer) kost.

Mgr

Ruud

• mcvjournaal

Gelukkig maar, dat het met een “sisser” is afgelopen.

Overigens zijn vergissingen in het type motor bijna onmogelijk. Op het moment dat je de motordeksel opent, is het onmiddelijk te lezen, welke motor in je Dacia ligt. Overigens ook bij de 1.6 mpi is het gewoon kleppen stellen. Alleen bij de 1.6 16v en natuurlijk de 1.2 16v is dat niet nodig.

Herke

http://mcvjournaal.punt.nl/

• vleutmans

Kleppen stellen voor de 1.4 MPI kost bij de ATU 25 euro excl. BTW…mooi toch ?

• DerRudy

vleutmans Schreef:

——————————————————-

> Kleppen stellen voor de 1.4 MPI kost bij de ATU 25

> euro excl. BTW…mooi toch ?

Wist niet dat je bij ATU 25 ook kleppen kan laten stellen, dat scheelt ff een jas met de dealer (echt spotgoedkoop).

Bezit zelf een 1.6 16V op LPG dus gebeurt hier automatisch, maar vroeggher was ik met mijn voelermaatje toch wel een half uurtje bezig en moest na een keer of drie ook een nieuwe kleppendeksel-pakking plaatsen.

Ik hou die ATU 25 zeker in mijn achterhoofd, sleutel graag zelf (MCV is tenslotte uit de garantie) maar met deze temperaturen zit ik liever voor de kachel.

Mgr.

Ruud

• HenkM

Verdikke Rudy das snel, zelf had ik bij m'n R12 zeker 45 minuten nodig en die verdomde kurken klepdekselpakking moest iedere keer vervangen worden.

Die prijs van ATU is i.d.d prima in orde, ik zou het voor dat geld niet zelf doen.

• evert

Beste Vleutmans bij welke ATU is dit kleppen stellen voor 25euro Ex btw gebeurd.en wanneer ?

Ik belde met de ATU in Amsterdam vandaag 8-2-2012 en die noemde met zekerheid dat dit bij geen een ATU voor de deze prijs kon gebeuren

verder stond in zijn voertuig informatie dat dit niet va n toepassing was op deze auto.

bij navraag bij een motorenrevisie bedrijf kreeg ik te horen datde stelmaten voor de inlaat10-15 en voor de uitlaat25-30.

Ik ben geen techneut dus is ditvoor mij abracadabra maar de techneut moet hier meer mee kunnen gaarne uw reacties op dit draadje

• vleutmans

Het betreft de atu in helmond. En daar weten ze dat je met deze motor wel moet stellen in combinatie met lpg.

• Willem GD

Ik ben in het bezit van een Logan MCV 2011 met een 1.6 8v e5 motor. Volgens het onderhoudsprogramma hoeven er handmatig geen kleppen worden gesteld. Dit is bevestigd door een monteur van de dealer. Hoe zit dit nu precies?

Gr.

Willem GD

• HenkM

Wat staat in het onderhoudsschema?

• Willem GD

Alle periodieke onderhoudsbeurten met de daaraan gekoppelde werkzaamheden. Kleppenstellen wordt daarbij niet genoemd.