Ik rijd al op winterbanden lang voordat het een algemeen begrip werd. Omdat ik de Duster 4x4 nog maar sinds januari in mijn bezit heb en de standaardbanden (Conti m+s) eerst eens wil testen ben ik er niet meteen mee aan de winterbanden gegaan. Winterbanden gaan er zeker wel komen, maar dan eind dit jaar met een mooie set matzwarte 17" velgen.
Wat ik al schreef, mijn ervaringen met deze setup in de sneeuw zijn buitengewoon positief. Helaas geen ESP op mijn uitvoering, volgens de dealer kon dat ten tijde van de bestelling nog niet, nu dus wel, maar ik mis het niet. Mijn vorige bolide had het wel deze heeft nooit hoeven te grijpen. Toch had ik het erbij genomen als het had gekund.
Het wegtrekken gaat zonder slip. Ik rijd overigens meestal in z'n 2 weg. Kan de 1.6 16V met het grootste gemak doen en scheelt een handeling. De 1 is meer voor het ruigere werk.
Verder ook G3 in laten bouwen en daar ben ik zeer content mee. Verbruik valt tot dusver ook erg mee. Bij normale weersomstandigheden 1: 10, de afgelopen weken tijdens extremere omstandigheden 1:8,8. Wat mij betreft ook prima. Heb er nu 2700 km op staan, dus zit nog in de inrijdfase.