duster 4X4 met caravan

• willem

Nogmaals, dit is onzin.

Een caravan of andere aanhanger mag WEL zwaarder zijn dan het trekkend voertuig, maar dan moet men wel een BE rijbewijs bezitten.

Je mag alleen niet over het maximale trekgewicht (1500 kg bij de Duster) en het maximale treingewicht.

• willem

Ik heb speciaal voor de caravan een Duster Diesel 110 pk gekocht, wel 4000 piek duurder (in belasting paradijs Nederland) dan de benzine versie, maar het trekcomfort is enorm.

zie de test op www.caravantrekker.nl

• adriaan van hoorn

dus een liter op 7 kilometer met sleurhut?

• Martin en Richard de Goeij

Wel extra voorzichtig helling af hoop ik !!!

Dit ivm slechte stabiliteit (td)van Duster 2 wiel drive met aanhanger !

zie ook www.caravantrekker.nl

• mart

Ik heb zelf de ervaring met een duster 4x2 op benzine met een caravan van ongeveer 900 kg

zelf vond ik dat hij in oosterijk wat tekort komt met het beklimmen van de heuvels

het benzine verbruik is ook hoog maar dat ervaar ik in nederland ook

ik kom niet onder de 1/9.5

ik ben nog aan het overwegen om hem telaten tiunnen maar de garantie houd dan op en dat wil ik ook niet wagen

• fokhorn

Van slechte stabiliteit niets gemerkt. ligt als een huis achter de Duster.

Kan ook aan het laadgedrag liggen. Beetje uitkijken daarbij en er is niets aan de hand.

Dit jaar weer vrolijk naar de Limousin, verheug me er nu al weer op.

Ger

• Martin en Richard de Goeij

kijk toch ook maar eens op caravan trekker .nl !!

De Duster 2 wiel aangedreven komt als t op stabiliteit aankomt met caravan er slechter uit dan de Logan MCV.

Let ook op wat er bij de uitleg staat citeer —een combintie kan veilig aanvoelen ,maar hoeft dat in bepaalde situaties niet te zijn ! Er word ook aangeraden met de Duster (let wel 2 wiel drive!!) voorzichtig te rijden met caravan vooral in de bergen —en op lange snelweg hellingen —naar beneden !!!—in verband met de lage toegestane kogeldruk van maar 50 kg.::oen t hoger gelegen zwaartepunt van deze auto,s

Ik wil hierbij niet zeggen dat ik met zo,n Duster niet met de caravan zou durven rijden,maar dat uit hun technisch onderzoek blijkt dat de Logan MCV veiliger is met caravan ,dan de Duster op 2 wielen aangedreven! Zolang alles goed gaat en je beheerst rijd gaat het natuurlijk met beiden goed!

Maar de Duster 4 wiel aangedreven is dan weer meer aan te bevelen voor de caravan.:)

• frans5

Hallo Daciarijders met Caravan of ahw achter de Duster.

Ik heb zelf een Duster Ambiance benzine 4x2 waarmee ik geregeld een tandemas ahw ( leeg 800 kg) met daarop een lading hout van +/- 1300 kg , welke ik vanuit brabant naar Denhaag centrum vervoer en waarmee de Duster redelijk uit de voeten kan ondanks dat deze maar 1600 cc is , eenmaal op toeren blijft hij op de vlakke weg makkelijk 80 á 90 km aanhouden, wel is het verbruik gerekend over een rit van 300 km +/- 1 ltr op 10 km.

Zie maar op de foto die ik hierbij doe, dus als trekpaard voldoet hij zeker met een veel lichtere caravan !

ps, helaas lukt het mij niet om de foto op dit forum te krijgen maar dat komt nog wel!!