hoe betrouwbaar is je eigen wagen ?

• GJvdZ

En dat allemaal al in de eerste 38000 km? (m.n. de eerste en laatste storing mogen toch eigenlijk niet voorkomen bij zo'n jonge auto). Dacia mag blij zijn met zulke loyale klanten.

• GJvdZ

Ik denk dat dit soort reactie zoals die van jou er ook voor zorgen dat Dacia betrouwbaarder lijkt dan andere merken. Dacia rijders zijn kennelijk minder kritisch. Een hendel die niet meer terugspringt (zulke extreme temperaturen hebben we toch niet gehad?) zou bij eigenaren van andere merken tot meer kritiekpunten hebben geleidt.

Je kunt dus ook stellen dat Daciarijders minder kritisch zijn i.p.v. Dacia's de betrouwbaarste auto's zijn.

• oscar54

Kan je beter een ander merk nemen GJvdZ.

Opel bijvoorbeeld, op een vloot van 10 Meriva's diesel met roetfilter binnen 1 jaar 7 opgeblazen motoren.

De deurklinken deden het nog wel. :D

Toch maar op ander merk overgestapt. 8-)

Ik rij prive al bijna 5 jaar probleemloos in mijn Dacia MCV. (:D

Oscar.

• Barrabas

Troost u Oscar,bij die andere (grotere) merken hebben ze nog veel dikker problemen maar durven ze het niet vertellen vanwege het imagoverlies van zowel klant als dealer.Die garages staan ook vol met sleutelende en haarverliezende monteurs.

>:D<

• Martin en Richard de Goeij

Wij rijden in een Dacia Logan MCV 1.6 16 V (= 16 klepper) op LPG sinds augustus 2009.

We hebben nu 92000 prive km achter de rug,waarbij de Dacia 3 keer per jaar onze Hobby caravan probleemloos

naar Tsjechie trekt. (tu)Verder probleemloze kilometers,wel s,winters op winterbanden!

Behalve 1 keer vervangen van een lampje achter de kachel instelling en het normale onderhoud en 2 keer een nieuwe gloeilamp voor vervangen , rijdt deze Daas probleemloos en is tot nu toe in onderhoud veel goedkoper dan de vorige auto,

de Skoda Fabia Combi Spirit Plus ook op LPG.X(

Onze volgende auto wordt, zo zeker weer een Dacia!:)-D

• Frank_

Ben ik dan de enige die, naast het reguliere onderhoud, wel wat zaken heeft gehad?

Welke auto: Dacia Logan MCV 7p - 1.6 16v op LPG

27.000 - airbag unit vervangen (garantie)

75.000 - koelvloeistoflekkage (rond de 100 euro, was in buitenland en moest dus zelf betalen…)

78.000 - linker stuurkogel vervangen (105 euro, door coulanceregeling korting ontvangen)

105.000 - rechter stuurkogel vervangen (105 euro)

Als het hier bij blijft vind ik het nog steeds een fijne auto !

Ben wel benieuwd naar de extra kosten bij de grote beurt (naast distributieriem en waterpomp).

Groet,

Frank

• Morris

Frank,

In de levensloop van een auto zal je altijd tegen bepaalde zaken aanlopen. Bij de koelvloeistof lekkage gaf je niet aan wat daarvan de oorzaak was. Wellicht dat de andere Dacia-rijders hier het fijne van willen weten.

De stuurkogels is een ander verhaal. In normale omstandigheden (dus niet gaan terreinrijden met je auto) zouden ze een auto leven mee moeten gaan. Als bestuurder moet jezelf wel één ding in acht nemen. Draai NIET aan het stuur als de auto stilstaat! Hierdoor breng je grote kracht over op de draaipunten. Dus als je wilt gaan sturen, doe dit dan altijd als de auto in beweging is.

Verder nog vele veilige kilometrs toegewenst.

• Hans

Heel betrouwbaar (MCV 1,6-16V) bijna 3 jaar op een paar defecte koplampen na geen gebreken gehad.

Wel voor de winter de banden laten vervangen door 4-seizoenen Goodyear banden.

Oude banden waren nog niet aan vervanging toe maar heb dit gedaan voor de veiligheid.

Tevens geen roest kunnen ontdekken bij inspectie.

Volgende auto wordt vrijwel zeker weer een Dacia.

• Mark

Losstaand van het feit of een Dacia nu al dan niet betrouwbaar is merk ik gewoon op dat het merendeel van alle Yahoo-roepers hier het hebben over een wagen van 3 jaar oud. Sommigen komen zelfs Yahoo'en over hun wagen van amper een jaar oud ….

Imo nogal logisch dat je er dan nog geen kosten aan gehad hebt ?! Het zou maar erg zijn indien het wel zo zou zijn.

Mijn MVC is nu bijna 4 jaar oud en ook ik heb (nog) geen echte kosten gehad maar ik geef een wagen pas een ok-stempel wanneer hij over de 5 jaar gaat.

Ik zal eerst maar eens afwachten wat de autocontrole in de zomer te vertellen heeft over de wagen (ben van belgiè).

• DerRudy

MCV-tje is net weer APK-gekeurd, maar wel een aantekening dat de rechter stuurkogel een afwijking (0,5 MM speling) had.

Op zich vind ik dit soort waarschuwingen een toffe zaak, kan je alvast gaan sparen (denk ik maar zo).

Klop ook wel, een paar weken geleden hoorde ik ook een vreemd knarsend geluid, na een regenbuitje was het (tijdelijk) weer weg.

Moet zeggen (zoals Morris al aangaf) dat het mijn verbaasd (de slechte kwaliteit van deze stuurkogels(td)) ik kom uit een Volvo familie en heb toch nooooit stuurkogels moeten (laten) vervangen en reed toch zo,n 400.000 tot 500.000 met deze auto,s.

Mijn MCV-tje is uit de garantie dus op korte termijn ga ik beiden kogels zelf eens vervangen, ik ben namelijk bang dat ik bij de dealer minimaal een € 250 kwijt ben en daar kan ik zelf de nodige werkzaamheden voor uitvoeren.

Voor de volledigheid dit bij een KM-stand van 76.000.

Mgr.

Ruud