1ste onderhoud Duster na 2 jaar of 30.000km

• Hdi

Mijn Duster dci 4x4 wordt nu 1 jaar, ik heb ongeveer 18.000km.

Ik belde zojuist naar de garage voor een eerste onderhoud.

Daar vertelde ze me dat alleen de banden vanvoor naar achter gewisseld moeten worden (dat ik eventueel zelf kan doen) en het onderhoud pas is na 30.000km of 2 jaar.

Ik dacht gezien te hebben in het onderhoudsboekje na 15.000km?

Hoe zit het hier bij andere Duster dci rijders?

• adriaan van hoorn

is het niet 30.000 of een keer per jaar, wat het eerste om is? De boodschappenauto van mijn vrouw, bijna 6 jaar oud heeft pas 12.000 km op de teller staan, dat zou betekenen dat er nog nooit onderhoud nodig zou zijn geweest? Je kan dit negeren, maar dan moet je niet moeilijk doen als er een keer een beroep moet worden gedaan op de garantie omdat het niet tijdig uitvoeren van onderhoud als schuldige wordt aangewezen.

• Hdi

Nee, volgens de garage 30.000km of 2 jaar. Wat het eerste voorkomt.

Ik vroeg toen ook hoe het zat met de garantie. Als ik me aan deze voorwaarden hou is er geen probleem.

Banden moeten wel gewisseld worden. Kan ik zelf doen of doen ze gratis als ik even langs ga.

• peter stupers

Wel,dás dan zeer verschillend,ik moet de eerste beurt van mijn Duster bij 15000 km óf in 1 jaar laten uitvoeren bij mijn garage.Dus?

Groeten Peter.:S

• Adriaan

Mijn Duster 4x4 (g3) moet ook na 15.000 km voor een beurt.

• Tom

De onze moet ook pas na 30.000 / 2 jaar binnen.

Volgens mij ligt het aan de olie die de dealer gebruikt. Als ze volsynthetische gebruiken kan hij met gemak 30.000 en meer aan, gebruiken ze half-syntheet of mineraal is dat 15.000 of minder. Ligt gewoon aan de kwaliteit (en prijs van de olie).

Meestal staat juist gespecifieerd wat er in moet, maar omdat een Duster gemaakt is om ook in ontwikkelingslanden te rijden kan er dus waarschijnlijk ook goedkopere olie in.

• Jubbels

Bij de (voorgeschreven?) 15000 km beurt (of na 1 jaar) wordt geen olie ververst.

• Adriaan

15000 is dacht ik idd gewoon ff een controlebeurtje.

• willem

15.000 alleen vloeistofcontrole, moest bij mijn 4x4 DCi een heel klein beetje olie bij.

De banden werden ook geroteerd, waar dat goed voor is snap ik ook niet.

volgens de dealer moest dat van de fabriek vanwege de garantie.

• DerRudy

“De banden werden ook geroteerd, waar dat goed voor is snap ik ook niet. ”

Ik denk dat ze het zg Cuppen van de banden proberen tegen te gaan.

Voor meer info zie onderstaande link:

http://www.velgenshop.nl/encyclopedie/autoband/vormen-van-slijtage/