Zo is dat.Bij mij wordt altijd de motorolie, (om het even welke), na één jaar ververst,kom niet aan 15.000 km/jaar.Zoals voorgeschreven in het onderhoudsboekje.En dit bij al mijn huidige en vorige wagens,niet alleen Dacia"s.
Kruislings banden verwisselen? Daar heb ik ook nog nooit van gehoord,van links achter naar rechts voor en andere kant idem werd nog weleens gedaan,maar
kruislings lijkt me niet goed,zou ik het zelf ook niet mee eens zijn. Zowiezo al niet met de winterbanden want die hebben maar één rijrichting.
Als ge dat niet weet en vervangt zelf van winter-naar zomerbanden,label ze dan van welke askant ze vandaan komen.Als het goed is staat op de winterband
de looprichting.
Kijk een band met draai-richting is het zeker de bedoeling dat je de juiste draairichting aanhoudt ik neem aan dat de dealer daar zeker oplet.
Maar bij banden die geen draai-richting hebben is in principe alles toegestaan.
Ik bezit een MCV en rij 90% van de tijd leeg rond, het zg Cuppen treedt vaak op bij een combinatie van te lage druk op achteras/te lage bandenspanning en vaak een afwijking in de uitlijning.
Nu ga ik er vanuit dat de uitlijning wel in orde is (is simpel zelf te controleren) kan de bandenspanning iets verhogen en wissel mijn banden van voor naar achter en visa versa.
Sommige merken banden zijn voor dit zg Cuppen meer gevoeliger dan andere merken.
Ik wissel dus regelmatig mijn banden en gooi de banden met de beste profiel toch altijd voor, ik weet dat eigenlijk de banden met de meeste profiel eigenlijk achter thuis horen maar dat verhaal gaat pas op bij een verschil van profiel-diepte van 2 MM of meer.
Is de profiel-diepte nagenoeg gelijk dan maakt het echt niets uit welke band voor of achter gemonteerd gaat worden.
Ik denk dat de dealer de banden verwisselt want is een band eenmaal aan het Cuppen, dan kan je ze eventueel nog laten ‘Trimmen’ maar die techniek heeft niet iedereen in huis en de kosten zijn zo,n beetje € 40,- per band dus economisch gezien zit je dan al op 50 % van de aanschafprijs van een nieuwe band.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?