Dacia / Renault Dokker komt eraan!

• RichardMCV

Het is nu officiëel: de Dacia / Renault Dokker komt eraan ! hij wordt geleverd met schuifdeur EN 2 deuren achter. het eerste

document is opgedoken waarin de naam Dokker wordt gemeld. En mooier nog: er staan ook afbeeldingen bij.

Meer info: De Dokker komt eraan

Groetjes,

Richard, www.daciamodellen.nl

• DerRudy

Kijk ‘Now we are talking ’ daar heb ik wel oren naar, maar dan wel met LPG (LPdi of een Direct LiquiMax installatie); we blijven tenslotte wel Nederlanders.

Ben benieuwd hoe deze in het ‘echt’ eruit gaat zien, dat kan wel eens de vervanger van mijn MCVtje zijn.

• Jan

Wat een misrekeningen van Dacia allemaal.. de Lodgy gaat MCV eigenaren niet bekoren, de nieuwe Logan komt waarschijnlijk niet als MCV en de Dokker komt waarschijnlijk niet in personenuitvoering naar Europa.

Erg jammer.. Een Espace-achtige wagen met de handige achterdeurtjes van de MCV, een schuifdeur, ruime derde zitrij en uiteraard ietsje meer ruimte dan een MCV zodat er ook nog bagageruimte is achter de derde zitrij..dat zou de interesse van de mcv rijders om te gaan inruilen echt wel wekken. Laat lekker de dvd-spelers, navigatie en andere zooi achterwege en dan zijn we weer helemaal gelukkig met onze betaalbare super-auto.

Aan de andere kant..op deze manier blijft de MCV nog decennia lang uniek en geliefd en kan aansluiten in een illuster rijtje wagens die dat speciale hebben en om onbegrijpelijke redenen nooit een goed vervolg hebben gekregen.

• mcvjournaal

Tja, dat lijkt me toch een kwestie van smaak:

De Dacia Lodgy is ruimer en heeft een luxere uitstraling als de huidige MCV, ook de afwerking is beter.

Hoe de autowereld over de Dacia Lodgy denkt, lees je hier: http://mcvjournaal.wordpress.com/2012/03/29/eerste-test-dacia-lodgy/ en hier: http://mcvjournaal.wordpress.com/2012/04/17/dacia-lodgy-getest-in-marokko/

De Dacia Dokker is weliswaar hoger als de MCV maar beduidend korter, dus ongeschikt voor 7 personen en de personenuitvoering komt voorlopig niet naar Europa.

Herke

http://mcvjournaal.wordpress.com/

• RichardMCV

Inderdaad een kwestie van smaak maar ik kan Jan toch niet helemaal ongelijk geven. Diegenen die nu Dacia rijden zijn vaak personen die praktisch zijn ingesteld. Wellicht willen ze niet méér betalen of hebben simpelweg geen behoefte aan luxe.

Want feit is: De Dacia's die tot nu toe geleverd zijn, lopen nou niet bepaald over van luxe. En toch zijn er mensen die de auto kopen.

De Lodgy is ruimer dan de MCV, dat klopt. Maar hoeveel eigenaren van MCV's hebben hem ondertussen niet ingeruild voor een Duster? blijkbaar is de ruimte niet altijd van doorslaggevend belang. En wat is er mis met de afwerking? ik heb geen klagen over mijn MCV…..

Juist de “eenvoud” van de Dacia's heeft het merk op de kaart gezet.

Niet iedereen zit te wachten op een auto met alle luxe…….

Groetjes,

Richard, www.daciamodellen.nl

• Mark

Persoonlijk denk ik niet dat er zo een groot verschil gaat zijn tussen de Lodgy en de MCV qua grootte, breedte en binnenruimte.

Dan stel ik me ook de vraag : zou ik m'n MCV inruilen?

Denk het niet, waarom als er niet echt verschil komt op te zitten? OK de Lodgy is “luxueuzer” maar hij mist iets dat de MCV wel heeft gehad van af de eerste moment namelijk een attitude.

De MCV was tegendraads tegenover alle beautymodellen op de baan.

Spartaans is ook een veel gehoord woord.

De Lodgy gaat (denk ik) te veel “opgaan” in de menigte terwijl een MCV blijft opvallen.

Om het succes van de MCV te benaderen zullen ze bij Renault serieus uit hun schelp mogen komen denk ik.

• mcvjournaal

Mark:

Het verschil tussen de Lodgy en de MCV is inderdaad in centimeters uit te drukken, toch is het totale verschil 300 liter in het voordeel van de Lodgy.

De MCV is de eerste drie jaar goed verkocht, maar inmiddels worden er nog slechts enkele tientallen van verkocht, zie: https://mcvjournaal.wordpress.com/2012/04/04/autoverkopen-maart-2012/

Of de Dacia Lodgy een succes gaat dat is inderdaad de vraag, gezien de veranderende markt.

Richard:

Er is niets mis met de MCV maar meer luxe en een betere afwerking zonder dat daar (veel) meer voor betaald moeten lijkt me niet verkeerd en als ik de prijs van de MCV en Lodgy in de ons omringende landen vergelijk is het prijsverschil gering.

Herke

https://mcvjournaal.wordpress.com/

• Mark

Met de Lodgy er nu bij zal de verkoop van de MCV ongetwijfeld in mekaar stuiken, maar daar zullen ze bij Renault wel rekening mee gehouden hebben.

Als je voor omzeggens dezelfde prijs kunt kiezen tussen een Lodgy met “alles erop en eraan” en een MCV is de keuze vlug gemaakt. Ik zou zeker voor de Lodgy kiezen.

Maar wie vandaag de dag met een MCV rijd zie ik niet zo snel wisselen naar een Lodgy zoals er indertijd heftig werd gewisseld van een MCV naar Duster. Een Duster was een totaal andere wagen terwijl de Lodgy zich in hetzelfde segment bevind als de MCV.

Dat de verkoop geminderd is daar merk ik toch niet veel van (Belgiè).

Ik heb integendeel eerder het gevoel dat er de laatste tijd meer en meer Dacia's op de Belgische wegen rondtoeren. De MCV is een succes geweest, de Sandero is hier bijna onbestaande, de Stepway zie je links en rechts al eens rijden maar waar de MCV het merk Dacia terug deed opvallen is het de Duster geweest die Dacia uit het vakje “marginaal” heeft getrokken.

De eerste jaren van de MCV (en zeker van de Logan gewone auto) was Dacia een beetje een uitlachmerk maar de Duster heeft in z'n eentje de mentaliteit doen omslaan. Je kunt geen straat in-of uitrijden of er staat of rijd wel een Duster.

De MCV is ook hèèl goed vertegenwoordigd op de Belgische wegen maar de Duster is de absolute topper.

Mensen die vroeger in de rij stonden om te lachen met een Dacia staan nu fier naast hun Duster.

• RichardMCV

Het verschil tussen de MCV en de Lodgy mag dan 300 liter zijn (in het voordeel van de Lodgy); Hoeveel mensen gebruiken inderdaad de maximale laadruimte (dus geheel volstouwen tot aan het dak)?

Herke:

Welke luxe zou je dan graag zien? de MCV is, zeker in Lauréate-uitvoering, behoorlijk compleet. Kun je een voorbeeld geven van wat dan beter afgewerkt zou moeten worden? er schiet me zo even niets te binnen. Overigens ziet de MCV Phase II er van binnen al een stuk beter uit qua kleurstelling dan “onze” MCV's uit 2007 en 2008. Als ik nu een nieuwe Dacia zou kopen zou het waarschijnlijk toch weer de MCV worden. Hoewel de Lodgy er goed uitziet vind ik de beide deurtjes achter wel erg handig.

In Genéve heb ik de Lodgy al van dichtbij mogen bewonderen. De achterklep vond ik toch minder makkelijk. En hoewel ik niet zo heel lang ben, kwam ik met mijn hoofd toch erg dicht in de buurt van de randen van de geopende achterklep.

Groetjes,

Richard, www.daciamodellen.nl/

• Karl

En daarom hebben wij gauw onze MCV ingeruild voor een nieuwe, zie die lodgy gewoon niet zitten.