Eerste kennismaking met de Lodgy
In Mulhouse (Frankrijk) heb ik een week geleden voor het eerst kennisgemaakt met de Lodgy.
Voor mij was de vraag is hij de betere MCV en het antwoord hierop is Ja en Nee.
In de showroom stond een Laureate TDCI 90, mijn vrouw en ik hebben hem een klein uur van binnen en buiten bekeken en dit is ons opgevallen:
De afwerking is gelijk, dus niet beter als de MCV en de bekleding vinden we beiden erg saai.
Hij ziet er binnenin wel iets moderner en luxer uit maar dit komt voornamelijk door het two-tone dashboard.
De buitenkant is een kwestie van smaak, ik ben wat dat betreft beetje neutraal wat de MCV is in mijn ogen ook niet verkeerd.
De achterklep, voor velen een nadeel is voor mij een zeer groot voordeel (modelzweefvliegen)
De lengte gemeten van de achterklep tot aan de eerste zitrij is 205 centimeter, weer voor mij een groot voordeel. (zie boven)
Wat mij ook is opgevallen is dat de bekerhouders (daar waar ook de asbak in staat) nog steeds veel te ondiep is, kleine flesjes vallen er, bij het nemen van de eerste beste bocht uit.
Persoonlijk vind ik dit niet kunnen en kan erg gevaarlijk zijn indien zo'n flesje onder het rempedaal rolt.
Het multimedia systeem is een ‘must have’
Ergonomisch is er wel het een en ander verbeterd, bediening spiegels, verwarming e.d.
De vraag of iemand zijn MCV moet inruilen voor de Lodgy, voor ons duidelijk Ja zeer zeker i.v.m. mijn hobby maar verder zie ik zo vlug geen reden of het moet zijn dat men toch aan een nieuwe auto toe is.
Overigens was met bij Renault Mulhouse zeer vriendelijk en behulpzaam en kregen we direct een brochure uitgereikt ondanks dat we met een MCV met een Spaans kenteken voorreden.
Harry