Eerste kennismaking met de Lodgy

• Mark L.

De vanaf prijs hier in België voor de Lodgy is net geen 10000€ terwijl de duurste versie tegen de 16000€ moet gaan kosten.

Ik blijf zeker nog een aantal jaren met de MCV rijden, er zijn toch wel wat aanpassingen aan gedaan (trekhaak caravan, lpg, hondenbench ingebouwd,…), en die kosten wil ik er maximaal uithalen.

Hier is pas sprake van inruilen wanneer ik maandelijks bij de dealer sta met een lijst aan problemen of wanneer de wagen simpelweg niet meer door de keuring geraakt, en of het dan terug een Dacia word dat zullen we daar tegen wel zien.

• Jan

Ik deel het sentiment over de MCV en verwacht zeker dat ze over 20 jaar nog erg gewild gaan zijn

De Lodgy is wat mij betreft een enorme miskleun van Dacia, te duur voor een wagen die (in mijn ogen) minder is dan de MCV.

Het zou mij niet verbazen als de verkoop van de MCV nog gaat pieken zodra bekend wordt dat Dacia er mee stopt. Ik vrees het ergste voor de Lodgy..met die prijs gaan mensen niet in zo'n Dacia zitten.

• mcvjournaal

Vergis je niet. De Lodgy is groter, beter afgewerkt, zuiniger, moderner en veel stiller als de MCV.

Overigens zijn de prijzen van de Dacia Logan MCV nog niet aangepast en die prijzen gaan na 1 juli sterk omhoog ivm met de verhoging van de toeslag op CO2 uitstoot, dat is ook de reden dat Dacia Lodgy 1.6 MPI niet naar Nederland komt.

Herke

http://mcvjournaal.wordpress.com/

• Mark

Jan Schreef:

——————————————————-

> De Lodgy is wat mij betreft een enorme miskleun

> van Dacia, te duur voor een wagen die (in mijn

> ogen) minder is dan de MCV.

>

..met die prijs gaan mensen niet in zo'n

> Dacia zitten.

De Lodgy is zeker geen miskleun, het is een mooie modern afgewerkte wagen die zeker gaat verkopen.

Mijn punt is al de ganse tijd dat men niet teveel MCV rijders gaat mogen verwachten die hun MCV inruilen voor een Lodgy indien hun MCV niet kapot is.Mark L. hierboven geeft precies weer wat ik bedoel.

De Lodgy IS een mooie wagen die ik dadelijk zou kopen maar ik ben geen type dat om de zoveel jaar een nieuwe wagen MOET hebben, ik rij ook met m'n wagen tot op een bepaald punt en dan pas vervang ik hem.

Mij lijkt de Lodgy, heb hem nog steeds niet irl gezien, zeker meer gezinswagen dan de MCV.

En wat is er mis met de prijs tov de MCV eigenlijk?

Mijn MCV 7pers 85 pk diesel is nu 4 jaar oud, phase 1, en heeft mij indertijd ook 15 300€ gekost. Als ik de Lodgy in dezelfde uitrusting kies kom ik uit op 15 320€ (prijs in Belgiè aangezien ik Belg ben).

Dus is de Lodgy eigenlijk goedkoper dan de MCV want

- ten1e: we zijn 4 jaar verder, alles is enorm duurder geworden behalve dus die wagen.

- ten2e : de Lodgy is een heel stuk meer westers dan de MCV.Moderner, zuiniger, …

Ik zie echt niet in wat uw probleem is met de Lodgy?

• Henkes

Ik denk dat het niet alleen de bedoeling is om MCV rijders in de Lodgy te krijgen, maar ook bezitters van andere MPV modellen.

Op Autoweekforum staan inderdaad al reacties van mensen die er sterk over beginnen te denken hun Opel Zafira in te ruilen voor de nieuwe Lodgy.

En mocht de Lodgy echt zo goed rijden als nu al in testen te lezen is, dan zal dit zeker een schot in de roos zijn.

En de MCV is een mooie praktische auto, maar die kun je niet eeuwig produceren.

Te lang produceren van een model is nog nooit goed geweest omdat de concurrentie wel verder gaat.

• Tom

Ik denk dat het uitgangspunt om de MCV met de Lodgy te vergelijken mis is. Volgens mij is het de bedoeling van Dacia om zijn productieaantallen te kunnen optrekken en dus een groter publiek aan te trekken. Die moeten vooral weggehaalt worden bij andere merken (VW Touran, Peugeot 5008, Seat Altea XL, …). Als je hem zo bekijkt moet dat haast wel een succesnummer worden, aangezien hij maar goed de helft kost van de aangehaalde modellen. Ik verwacht een succes in de grote orde van de Duster. Er zijn best veel gezinnen die een ruime (mini)MPV zoeken en niet het geld hebben om er 25000 euro tegenaan te gooien. Voor de liefhebbers van de MCV zal het uitkijken zijn naar de bedrijfswagenversie van de Lodgy met zitbanken, m zo de prijs te drukken. Trouwens is die prijs hier in België echt belachelijk laag als je vertrekt vanuit de vergelijking met b.v. een VW Touran. Dacia heeft echt de eigenaars van een MCV niet in gedachten gehad bij de ontwikkeling van de Lodgy ;)

• Mark

Tom Schreef:

——————————————————-

> Dacia heeft echt de eigenaars van een MCV niet in

> gedachten gehad bij de ontwikkeling van de Lodgy

> ;)

Ik denk dat je daar totaal verkeerd zit.

Nu ja, we zullen wel zien wanneer de MCV uit productie gaat en ik vrees dat dit niet te lang meer gaat duren nu de Lodgy er is. Indien de MCV eerdaags uit productie gaat is het duidelijk dat Dacia de Lodgy als vervanger van MCV ziet.

Ik schat nog hooguit anderhalf jaar en dan is het adieu MCV zoals wij hem kennen.

• Barrabas

(tu) Zo is dat, kon het niet beter zeggen, je slaat de nagel op de kop. :)

Verkeerd gepost.Moest reactie op Tom zijn hierboven twee hoog.

• Nickmcv

Goedemorgen,

De MCV wordt in een iets verkorte versie geproduceerd bij Autonav Rusland Lees Lada. Gezien het feit dat Nissan/Renault

een belang heeft genomen van ca. 75% in dit bedrijf, ligt het voor de hand dat wanneer Dacia stopt met produceren van de MCV, de echte liefhebber deze bij Lada kan kopen, mischien wel bij de Renault dealer. Wie zal het zeggen. Ik hoop dat het zo zal gaan, want ik gek op mijn MCV.

Grtz. NIckmcv