Flitspalenmelding uitzetten in TomTom op iPhone4

• Ronald-2008

Heeft iemand ervaring met het uitzetten van de flitspalenmelding voor Frankrijk

in de TomTom-app op de iPhone4?

Flitspaalmelding is vanaf 1 mei 2012 strafbaar in Frankrijk (las ik zojuist bij de ANWB), een boete van EURO 1500 is mogelijk.

Ik zou dat graag willen voorkomen en de flitspaalmeldingen uit willen zetten.

Iemand ervaring of ergens instructies gevonden?

b.v.d.

• Jubbels

Voor iPhone-gebruikers: TomTom heeft versie 1.10 van de TomTom-navigatieapp voor de iPhone/iPad uitgebracht. Deze versie voldoet nog niet volledig aan de Franse wetgeving met betrekking tot flitsers. In versie 1.10 wordt de service Flitsers uitgeschakeld voor alle eigenaren van de app die een kaart van Frankrijk hebben (Frankrijk, West-Europa, Europa). Later dit voorjaar zal er een versie van de app worden uitgebracht die is voorzien van de service Gevarenzones voor Frankrijk en die volledig aan de wet voldoet.

Bron: Tomtom

Dus via Tomtom de app updaten naar versie 1.10

• frankieboy001

Alleen uitzetten is niet voldoende, je zal de flitsers voor frankrijk moeten verwijderen.

Anders staan de flitsers er nog op en zou je ze aan kunnen zetten, dus STRAFBAAR.(td)

Gr

Frank

• Ronald-2008

bedankt voor de reactie.

@frankieboy001

Ja, da's precies mijn probleem. Ik moet voor een boete-vrije rit de flitsers voor Frankrijk VERWIJDEREN, alleen uitzetten is onvoldoende.

Ik heb een hulpvraag bij TomTom uitgezet, heb er echter nog geen reactie op mogen ontvangen.

Zou toch vervelend zijn als je zo zonder TomTom moet gaan rijden alleen omdat Frankrijk zo'n verschrikkelijke wettelijke regeling heeft bedacht.

• frankieboy001

Hoi Ronald,

bij de gewone TT staan er in de landen map (vermoedelijk Europa) de volgende bestanden :

Radar_FR_TomTom.ov2 en Radar_FR_TomTomOv2.ver of iets dergelijks maar moet zeker lijken op FR.ov2 en Ov2.ver.

Verwijder deze 2 bestanden en de flitsers van Frankrijk zijn verdwenen.

Hopelijk werkt het bij de appel ook zo, (:P)

Gr

Frank

• Barrabas

:S Heeft die Franse police het recht om bestanden in mijn gps,multimediasysteem of carpc te bekijken/controleren?

Je kan die toegang toch blokkeren(ik niet), alsof er geen flitspalen opstaan.:D

• Ronald-2008

@Frankyboy

Helaas is de iPhone zo dichtgetimmerd dat ik daar geen aparte bestanden kan verwijderen.

@Barrabas

Ik ben bang dat de Franse politie wel het recht zal hebben om in mijn apparaat te kijken.

In Zwitserland is het zelfs strafbaar om een flitsmelder in de auto te hebben, je hoeft 'm niet eens aan te hebben staan.

Ik heb nog niets gehoord van TomTom. Ben benieuwd of ze nog met een oplossing gaan komen voor de zomervakantie.

• Jubbels

Je hoeft toch maar de app te updaten dan worden de flitspalen verwijderd. Zie mijn eerdere bericht.

• mcvjournaal

Wellicht is het verstandig om deze nieuwsbrief van TT even door te lezen ?

http://nl.support.tomtom.com/app/answers/detail/a_id/5567/?locale=nl_NL&WT.mc_id=email_summercampaign_tip&Lid=5

Herke

http://mcvjournaal.punt.nl/

• DerRudy

Frankrijk is een mooi land maar die regelgeving is een apart verhaal aan het worden.

Na 1 November is het ook nog verplicht om TWEE (en let wel: certificeerde) alcohol-testers bij je te hebben.

Voor meer info zie onderstaande link:

http://www.anwb.nl/verkeer/nieuws-en-tips/archief,/buitenland/2012/februari/Nieuwe-verkeerswet-alcoholtest-Frankrijk.html

Tja, het is jammer dat als je naar Spanje gaat er niet omheen kan rijden……